هوشمندانه از تمام فضای خانه خود استفاده کنیم

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین قدم این است که در خانه تان باید از هر سانتی متر مربع استفاده بهینه کنید؛ بنابراین باید به دنبال گوشه ها بگردید. گوشه ها می توانند به طور هوشمندانه ای اشغال شوند و مورداستفاده قرار گیرند.
چیدمان خانه کوچک

در هرخانه ای گوشه های پرت و بلا استفاده ای وجود دارد؛ فرورفتگی هایی در کنج ها یا در برخی فضاها مثل ورودی و راهروها که نمی‌دانیم چگونه از آنها بهره ببریم. فضاهای زیر راه پله در خانه های ویلایی نیز از این دست هستند. با کمی تدبیر و تفکر می توانیم به بهترین شکل از این فضاها استفاده کنیم. در این مطلب در مجله دلتا چند ایده برای استفاده از فضای پرت در چیدمان خانه کوچک را برسی می‌کنیم.

ایجاد اتاق کار در فضای اتاق خواب 

کتابخانه

در آپارتمان‌ها اغلب یک یا دو اتاق وجود دارد که در این صورت فضایی برای طراحی اتاق کار نمی‌ماند و اگر شما تمایل دارید در اتاق خواب‌تان قسمتی را برای انجام فعالیت‌های کاری و مطالعه و … ایجاد نمایید می‌توانید با قرار دادن دیوار کاذب در فضای اتاق خواب های بزرگ بخشی از اتاق را جدا نمایید و به اتاق کار اختصاص دهید همچنین می توانید در صورت کوچک بودن اتاق خواب در یکی از گوشه‌های اتاق خواب میز تحریر قرار دهید و فضایی دنج را در فضای اتاق خواب برای انجام فعالیت‌های کاری و روزانه خود ایجاد نمایید.

اتاق کار در کمد 

اتاق خواب

کمد دیواری‌های خیلی بزرگ نیز جزء فضاهای پرت خانه محسوب می شوند و در برخی از خانه‌ها این مدل کمدهای دیواری وجود دارند که اغلب بلا استفاده می‌مانند زیرا این کمدها از کمدهای معمولی بزرگ‌تر هستند و از طرفی کوچک‌تر از آن می‌باشند که از آن‌ها به عنوان انبار استفاده شود بنابراین شما می‌توانید از فضای این کمدها به عنوان اتاق کار یا کتابخانه استفاده نمایید.

مشکلات سرویس بهداشتی 

سرویس بهداشتی

قسمت بالای درب ورودی جزء فضاهای پرت خانه محسوب می‌شود و شما می‌توانید یک تخته چوبی یا ام دی اف را به کمک میخ به این قسمت متصل نمایید و محل مناسبی را برای نگه داری از حوله‌های تمیز و دیگر وسایل بهداشتی ایجاد نمایید.

گوشه های اتاق را هرگز فراموش نکنید 

چیدمان خانه کوچک

یکی از بخش‌های خانه که معمولا در طراحی اتاق‌ها هیچ نقشی ندارد گوشه آن‌ها می باشد. گوشه اتاق‌ها که به فضاهای پرت خانه نیز معروف هستند مکانی مناسب برای قرار دادن گلدان یا میز به شمار می‌روند همچنین شما می‌توانید از این بخش‌ها با توجه به طراحی خاصی که دارند استفاده نمایید و جالباسی و دکور ال شکل یا کتابخانه دیواری را در این قسمت‌ها قرار دهید.

نمایی برای نوشیدن چای

کمد

در چیدمان خانه کوچک با نصب یک تخته چوبی به یکی از پنجره‌ها و استفاده از دو عدد صندلی شما می‌توانید قسمت مخصوصی از منزل‌تان را برای نوشیدن چای اختصاص دهید و برای عملی کردن این ایده نیز شما می‌توانید پنجره‌ای را انتخاب نمایید که دارای پهنای مناسبی می‌باشد.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۲۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…