جاهایی که گردشگران گریه می‌کنند!

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معمولاً بسیاری از شرکت کنندگان در این تورها، هنگام رسیدن به نواحی ظاهراً غیرممکن برای عبور، شروع به گریه کردن می‌کنند! اما این لحظات برای مجریان تور چندان عجیب نیست. زندگی کردن با کوسه‌های سفید و عبور از وحشتناک‌ترین و تنگ‌ترین غارهای جهان می‌تواند سوژه‌های جالب توجهی برای گردشگران ماجراجویی تلقی شود که دیگر از شرکت در تورهای تفریحی عادی کشور‌های مختلف جهان خسته شده‌اند! نکته جالب این است که شرکت کنندگان درتورهای عجیب، معمولاً با چشمانی مملو از اشک و گریه روز خود را شب می‌کنند!
تورهای هیجان انگیز

 عجیب‌ترین تورهای جهان

گوشی تلفن را بر می‌دارید و با شماره تلفن یک آژانس توریستی تماس می‌گیرید که برای چند روز و چندشب اقامت در بهترین و شیک‌ترین هتل‌های یکی از مناطق جذاب گردشگری جهان، بهترین‌ها را ارائه کرده. این، فرآیند عادی شرکت در تورهای مختلف گردشگری است. حال تصور کنید، در یک تور ماجراجویانه‌ نظیر سفر به قطب، مناطق جنگ زده و حتی در حال جنگ و از همه جالب‌تر صحراهای سوزان آفریقا شرکت کرده اید که در آن‌ها هیچ تکرار و کلیشه‌ای دیده نمی‌شود. این گونه تورها فرمول‌های خاص خود را دارند که به جهت ذات ماجراجویانه‌شان، شرکت کنندگان در آن باید حتماً بیمه عمر داشته باشند! با مجله دلتا همراه باشید تا با این تورهای هیجان انگیز آشنا شوید.

یک هفته در صعب‌العبورترین نواحی دنیا

یکی از تورهای هیجان انگیز ، دوچرخه سواری در کوهستان‌های صعب‌العبور مناطقی از جهان نظیر رشته کوه‌های آند و آلپ در آمریکای جنوبی و اروپاست.
به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی، گردشگرانی که تمایل به حضور در این تورها دارند، باید فیزیک و قوای بدنی مناسبی داشته باشند. گردشگران به دوچرخه سواری از میان جنگل‌های کوهستانی و عبور ازدل دره‌ها و لبه پرتگاه‌ها می‌پردازند تا یکی از نفس‌گیرترین دوران‌های زندگی خود را تجربه کنند.

راه صعب‌العبور

رها شده در قطب

در شمال کانادا، تورهای یخ و برفی برگزار می‌شود که نمی‌توان نمونه‌اش را در سراسر دنیا پیدا کرد. گردشگرانی در این تورهای ماجراجویانه شرکت می‌کنند که تقریباً هر توری را که بتوان در ذهن متصور شد، تجربه کرده و اکنون به این نتیجه رسیده اند که باید سراغ عجیب‌ترین‌ها بروند.
گردشگران با استفاده از هواپیماهای مخصوص راهی مناطق نزدیک به قطب در شمال کانادا شده و پس از پیاده شدن از هواپیما و خود را به پناهگاه‌های یخی می‌رسانند.
آن‌ها از این لحظه به بعد باید به تنهایی سفر کوتاه مدت خود را در شرایط سخت و سرد آب‌و‌هوایی این منطقه و پناهگاه‌های آن آغاز کنند. هنگام ثبت نام این افراد در تورهای ماجراجویانه ، موافقت کتبی شرکت کنندگان از شرایط برگزاری تور اخذ می‌شود. تا در صورت مرگ هر یک از آن‌ها، بازماندگانش نتوانند هیچ گونه ادعایی را مطرح کنند.

زندگی در قطب

زندگی با کوسه‌های سفید

یکی دیگر از این تورهای هیجان انگیز ، تورهای تفریحی یک روزه در کنار کوسه‌های سفید آب‌های ساحلی منطقه کارائیب است. اداره‌کنندگان یکی از تورهای گردشگری این منطقه با به دام انداختن چند کوسه سفید در مناطق آبی دیگر جهان، آن‌ها را به منطقه‌ای در اطراف کارائیب آورده و در قفس‌های بسیار بزرگ و محافظت شده نگهداری می‌کنند.
زندگی با کوسه‌های سفید
این گردشگران ابتدا در کلاس تمرین غواصی شرکت کرده و سپس با قایق‌های تندرو، خود را به محل قفس زیردریایی کوسه‌های سفید می‌رسانند؛ جایی که حداقل دو تا سه کوسه سفید درنده و گرسنه در انتظارشان است!
شنا با کوسه ها

نفوذ به غارهای وحشت انگیز 

منطقه کارائیب یکی از مرموزترین نقاط است که به جهت تأثیرات موج‌های ساحلی، غارهایی در دیواره صخره‌ای سواحل آن ایجاد شده. در هزاران سال گذشته، عمق این حفره‌ها بیشتر شده تا اکنون به غارهایی با عرض و ارتفاع شاید یک متر تبدیل شوند. مجریان تورهای ماجراجویانه با هدایت گردشگران ماجراجو به دل حفره‌ها، آن را با یکی از پر مخاطره‌ترین لحظات زندگی‌شان همراهی می‌کنند.
غارهای مرموز
این تورهای هیجان انگیز یک روزه هستند. نکته جالب این که معمولاً بسیاری از شرکت کنندگان در این تورها، هنگام رسیدن به نواحی ظاهراً غیر ممکن برای عبور، شروع به گریه کردن می‌کنند! اما این لحظات برای مجریان تور چندان عجیب نیست.
نفوذ به غارهای وحشت انگیز 

مناطق جنگی

درنظر بسیار عجیب می‌آید و باور کردنش سخت است که تورهای ماجراجویانه ای وجود داشته باشند که گردشگران را به مناطق جنگ زده یا در حال جنگی نظیر کابل و موگادیشو ببرند تا با دیدن مناطق آسیب دیده از جنگ، خوش بگذرانند! آن‌ها وارد صحنه اصلی نبرد نمی‌شوند اما از دور شاهد درگیری‌ها بوده و صدای رد و بدل شدن آتشبار جنگ را می‌شنود.
مناطق جنگی

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۹:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…