طوطی دراکولا پرنده‌ای زیبا و وحشتناک

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طوطی دراکولا یا طوطی کرکس، پرنده ای میوه خوار است. دارای پرهای سیاه و قرمز است. این پرنده علاوه بر زیبایی چهره  وحشتناک هم دارد.
طوطی دراکولا

نام واقعی این گونه با نام مستعار طوطی دراکولا ، طوطی Pesquet است. بدن آن بیشتر شبیه طوطی‌های دیگر است و دارای رنگ قرمز و سیاه روشن است. منقار و سر و دم قیرگون، سینه سیاه و خاکستری و پرهای سرخی که شبیه آستر کت است. ابتدای سر آن عمدتاً فاقد هر گونه پر است و پوست تیره آن با پرهای سیاه تا پایین گردن پرنده ادامه دارد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این پرنده و انقراض آن بخوانید.

پرنده طوطی دراکولا

طوطی دراکولا در واقع در جنگل‌های کوه‌های گینه نو زندگی می کند. طوطی های نر و ماده تقریبا شبیه هم هستند و فقط یک تفاوت کوچک دارند: طوطی‌های ماده، پشت گوش‌های‌شان لکه قرمز رنگ کوچک ندارند. این یک طوطی با اندازه متوسط ​​است که هنگام رشد کامل ۱۸ اینچ اندازه دارد و در طول پرواز تقریباً یک متر از منقار تا دم آن اندازه‌اش می‌شود.

چرا جلوی سر طوطی دراکولا پر ندارد؟

اکثر طوطی‌ها کاملاً با پرهای رنگارنگ پوشانده شده‌اند پس چرا این طوطی کرکس یا دراکولا سر برهنه دارد؟ دانشمندان ۱۰۰٪ مطمئن نیستند اما فکر می‌کنند این به دلیل عادات غذایی این پرنده است.

طوطی دراکولا میوه خوار است و از انجیر گینه نو تغذیه می‌کند. و از آنجا که خوردن این میوه‌ها، به ویژه بدون داشتن دندان، باعث کثیفی می‌شود، بنابراین اعتقاد بر این است که این طوطی با سر بدون پر تکامل یافته است تا بهداشت بیشتری داشته باشد. اگر طوطی روی سر خود پر داشته باشد، آنها مرتب کثیف می‌شوند و به تمیزکاری احتیاج دارند. اما با سر بدون پر کثیف نمی‌شوند.

انقراض طوطی دراکولا

این پرنده علاوه بر ظاهر شوم و ترسناکی که دارند، بسیار خشن هستند. آن‌ها از خود صداهای عجیب در می‌آورند. به دلیل اینکه جلوی سر آن مانند کرکس بدون پر است و صدای جیغ مانند از خود در می‌آورند مردم به آن طوطی دراکولا یا طوطی کرکس می‌گویند.

انقراض این پرنده

این گونه از طوطی‌ها در حال انقراض هستند. انقراض آن ها ۲ دلیل اصلی دارد:

 – شکار مداوم و بی قاعده

– جنگل زدایی و بیرون راندن از زیستگاه

این طوطی‌ها به دلیل زیبایی خاص‌شان مورد شکار قرار می‌گیرند و از پرهای زیبای آن استفاده می‌کنند و جمعیت‌شان در خطر انقراض هستند.  دلیل دیگر انقراض این طوطی جنگل زدایی و بیرون راندن زیستگاه: همراه با جنگل زدایی و گسترش مناطق شهری، زیستگاه های طوطی به طور مداوم در حال کاهش است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «کشف راز انقراض کرگدن پشمالو» را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۱:۵۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

  3. شادفر

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۲:۱۶ ب٫ظ

    تشکر بابت مطالب عالیتون

    پاسخ

  4. حسین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۵۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…