عرضه زمین و املاک‎کلنگی به بازار شتاب گرفت

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

عرضه زمین و املاک‎کلنگی به بازار شتاب گرفت. در ماه های اخیر و در پی افزایش قیمت زمین و املاک کلنگی که یکی از علل اصلی جهش قیمت مسکن اعلام شده ، تعداد آگهی ‌های عرضه شد اینگونه املاک به بنگاه‌های مسکن افزایشی قابل توجه داشته است.

عرضه زمین و املاک کلنگی به بازار شتاب گرفت

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد،‌ روند افزایش قیمت زمین از پارسال آغاز و به تدریج این افزایش با شتاب بیشتری ادامه یافت. از آنجا که نیمی از قیمت نهایی مسکن، بابت تملک زمین هزینه می‌شود، افزایش نرخ مسکن موجب شد قیمت آپارتمان نیز جهشی چشم گیر داشته باشد، طوری که بازار مسکن در شهریور ماه امسال با رشد نقطه‌ای ۷۰ درصدی قیمت‌ها روبه ‌رو شد و میانگین قیمت هر مترمربع بنای مسکونی در پایتخت به ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

با وجود این مالکان، برای عرضه املاک کلنگی خود همچنان قیمت‌هایی بالاتر از آخرین معاملات انجام شده در بازار را پیشنهاد می‎کنند.

از آنجا که روند رشد قیمت مسکن تا ماه پیش ادامه داشت، بازار زمین این بار به پیروی از بازار مسکن انتظار افزایش قیمت را می‎کشید طوری که قیمت‌های پیشنهادی کنونی املاک بین ۵ تا ۱۰ درصد بیش از قیمت‌های شهریور است.

با این حال مشاوران املاک می‌گویند تا پیش از هفته گذشته که دلار سقوط کرد، نوسان رو به افزایش نرخ ارز سرمایه‌گذاران را جذب کرد و بازار زمین از تب و تاب افتاد.

به هر روی انتظار فروشندگان املاک کلنگی در تهران برای افزایش قیمت با وجود کاهش تقاضا چندان موثر نبوده است. در عین حال ممکن است ریزش قیمت دلار موجب رونق بیشتر بازار زمین در هفته‌های پیش‌رو شود اما باید دید سطح تازه قیمت زمین با استقبال خریداران و سرمایه‌گذاران  روبه‌رو  می‎شود یا نمی‎شود.

بیشتر بخوانید:

مظنه قیمت املاک کلنگی در پایتخت

افزایش معاملات خانه های کلنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…