بیابانی که اقیانوس را در آغوش گرفته است

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قرار است امروز به یک بیابان برویم، پس هر چه برای بازدید از یک بیابان نیاز دارید را آماده کنید. البته وسایل شنای خود را فراموش نکنید چرا که قرار است در بیابان شنا کنیم.
پارک ملی لینسویز ماراینسیز

در روی این کره خاکی، مکان‌های بسیار عجیبی وجود دارد. جاهایی که بیشتر شبیه یک سیاره دیگر هستند تا مکانی عادی بر روی زمین. پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل یا ساحل ملافه‌ای هم یکی از این عجایب است و زیبایی غیر‌عادی و به شدت تاثیر‌گذاری دارد. همراه مجله دلتا برای تماشا و گشت و گذار در این مخلوق منحصر به‌فرد باشید.

ساحل بیابانی

پارک ملی لینسویز ماراینسیز

این پارک ملی، قطعا یکی از خارق‌العاده‌ترین پدیده‌های طبیعی دنیاست که در شمال شرقی کشور برزیل و ایالت مارانو قرار دارد و مشابه آن را در هیچ کجای دیگر نمی‌توان دید. اگر بخواهیم لینسویز ماراینسیز برزیل را در یک عبارت خلاصه کنیم باید بگوییم ترکیبی متضاد اما دل‌پذیر از دریا و صحرا در کنار هم که همین ترکیب باعث جذب سالانه میلیون ها گردشگر به آن شده است.

ساحل ملافه ای

این پارک زیبا نه تنها یکی از بهترین پارک‌های ملی برزیل بلکه یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در دنیاست. این پارک متشکل از ۱۵۵۰ کیلومتر مربع شن سفید و نرم است که در فاصله‌های منظم از هم قرار دارد و بین آنها دریاچه‌های فیروزه رنگی بسیار زیبایی قرار گرفته است.

بیابان یا ساحل یا ساحل بیابانی ؟

داخل این پارک در برزیل، ساحلی وجود دارد سفید، بزرگ و گسترده با تپه‌های شنی که در نگاه اول به شکل یک ساحل به نظر می‌آیند اما در واقع با یک بیابان واقعی سر و کار دارید.

 کشور برزیل

به دلیل قرارگیری پارک لینسویز ماراینسیز در کنار حوزه رود آمازون، موقع شروع هر سال، باران بسیار زیادی در آن شروع به بارش می کند که همین موضوع باعث می شود تا تپه های شنی این منطقه پر از گودال های آب وسیع بشوند و یک مکان شگفت‌انگیز را به‌وجود بیاورند.

تپه‌های شنی از کجا آمده‌اند؟

بیابان معمولا پهنه‌ای وسیع و هموار از شن است اما چه شده که تپه‌های شنی در این ساحل بیابانی یا به اصطلاح دیگر ساحل ملافه‌‌ای به وجود آمده‌اند و باعث به وجود آمدن تالاب‌های بی‌نظیر می‌شوند؟

کشور برزیل

از این پارک ملی، دو رودخانه رد می‌شود که سال‌ها شن‌ها را از دهانه رودخانه به داخل اقیانوس اطلس می‌برده‌اند و در نتیجه در طی هزاران سال باعث بوجود آمدن لایه‌های عمیق از شن شدند. اما این شن‌ها به دلیل بادهای قدرتمندی که می‌وزید کیلومترها منتقل شدند و آرام آرام تپه‌هایی هلالی شکل بوجود آوردند که امروزه ما به عنوان پارک ملی لینسویز ماراینسیز می شناسیم.

اقیانوس اطلس

چرا ساحل ملافه‌ ای ؟

به وجود آمدن تپه‌های شنی متعدد و فراوان در این ساحل بیابانی ، بارش‌های فراوان و جمع شدن آب در میان این تپه‌ها، باعث به وجود آمدن ظاهر ملافه‌ای شکل این ساحل‌هاست. درست شبیه ملحفه‌ای که روی تخت به طور نامنظمی رها شده است. از همین رو به آن ساحل ملافه‌‌ای نیز می‌گویند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دره‌ ستارگان در تسخیر ارواح را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۰ ب٫ظ

    خیلی خیلی زیباست

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی مجله دلتا.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…