عوارض استفاده طولانی مدت از لنز چشم

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از عوارض استفاده طولانی مدت لنز چشم می‌توان به خشکی چشم، کمبود اکسیژن، افتادگی پلک، زخم قرنیه و کاهش رفلکس قرنیه اشاره کرد. با رعایت نکاتی می‌توان از این عوارض پیشگیری کرد.
عوارض استفاده از لنز

امروزه از لنز‌های طبی، رنگی و غیر طبی زیاد استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت اگر از لنز‌ها به شکل درست و صحیحی استفاده شود و نکات مهم برای استفاده از لنز چشم از جمله رعایت اصول بهداشتی رعایت شوند، عوارض خاصی در پی نخواهد داشت. البته استفاده از لنز‌های چشمی برای مدت زمان طولانی می‌تواند به سلامت چشم آسیب برساند. در این مطلب از مجله دلتا با عوارض استفاده از لنز چشم برای مدت زمان طولانی بیشتر آشنا خواهیم شد.

خشکی چشم

۱. چشم ممکن است به اندازه کافی اکسیژن دریافت نکند

اکسیژن برای سلامت چشم بسیار مهم است. از آنجایی که لنز‌های چشمی کاملا روی چشم قرار گرفته و کل قرنیه را می‌پوشانند، بنابراین مانع از رسیدن اکسیژن به چشم خواهند شد و این برای مدت زمان طولانی خطرناک خواهد بود.

۲. چشم ممکن است خشک شود

سندرم خشکی چشم عارضه‌ای است که در صورت بروز آن چشم‌ها قرمز و خارش آور می‌شوند. در نتیجه، قرنیه در این شرایط آسیب می‌بیند. از عارضه‌های استفاده از لنز چشم می‌توان به خشکی چشم اشاره کرد. لنز‌های چشمی برای آنکه نرمی و انعطاف خود را حفظ کنند، میزان زیادی از اشک چشم را جذب می‌کنند و بنابراین ممکن است چشم خشک شود. برای اجتناب از این شرایط، از لنز‌های خود به مدت زمان طولانی استفاده نکرده و از قطره‌های چشم برای نرم کردن قرنیه استفاده کنید.

 عوارض لنز چشم


۳. بروز آلرژی و عفونت‌های چشمی

از دیگر عوارض استفاده طولانی مدت از لنز بروز آلرژی یا عفونت‌های چشمی است. علت این عفونت‌ها خراشیدگی قرنیه است. اگر شما دچار خشکی چشم باشید یا اگر لنز‌ها درست روی سطح چشم قرار نگیرند، این موارد می‌توانند باعث خراشیدگی قرنیه شوند.


۴. پتوز یا افتادگی پلک

اگر پلک‌های خود را به سختی می‌توانید باز کنید، ممکن است دچار افتادگی پلک شده باشید. گاهی اوقات در زمان درآوردن لنز، ممکن است اشک چشم، وارد بافت‌ها شده و پلک چشم را جمع کند.

لنز چشم

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “خشکی چشم، علت و علائم آن” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۲:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

    • مسعود

      ۱۴ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

      ممنون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…