علائم کم آبی بدن را بشناسید!

۲۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نوشیدن آب یکی از راه‌های ساده و در دسترس برای سلامتی بدن شماست و عدم نوشیدن آب کافی عوارض جبران نشدنی را در بدن شما به جای می‌گذارد.
علائم کم آبی بدن

بسیاری از ما روزانه به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم. با محروم کردن خود از طبیعی‌ترین منابع جهان، به طور مداوم به بدن خود آسیب می‌رسانیم. هر یک از علائم زیر را در خودتان تشخیص دادید، توصیه می‌کنیم که بلافاصله یک لیوان بنوشید! در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره علائم کم آبی بدن صحبت خواهیم کرد.

نشانه های کم آبی

علائم کم آبی بدن را بشناسید!

۱- دهان شما خشک است

هر زمان که احساس می‌کنید دهانتان چسبنده، با طعم تند و زننده است، سعی کنید نوعی مایع را به دهان خود برسانید. اما نوشیدنی‌های شیرین فقط یک راه حل موقت برای یک مشکل بزرگ است. آب آشامیدنی غشاهای مخاطی را در دهان و گلو روان می‌کند، که باعث می‌شود بزاق دهان شما پس از اولین جرعه آب به مدت طولانی رطوبت دهان را حفظ کند.

۲- پوست شما خشک است

پوست شما بزرگترین عضو بدن است، بنابراین باید به خوبی آبرسانی شود و مرطوب باشد. در واقع، پوست خشک یکی از اولین نشانه‌های کم آبی کامل در بدن است، که می‌تواند به مشکلات بسیار بزرگ‌تر منجر شود.

۳- چشمانتان خشک هستند

در حال حاضر باید بدانید که نوشیدن آب علاوه بر دهان و گلو، بر دیگر اعضای بدن شما هم تاثیر می‌گذارد. عدم مصرف آب منجر به خشک شدن و خونریزی چشم‌ها می‌شود. بدون وجود آب در بدن، مجاری اشک خشک می‌شود. اگر فکر می‌کنید «اگر گریه نکنیم چه اتفاقی می‌افتد ؟» باید بدانید که این امر می‌تواند به چشم شما لطمه بزرگی وارد کند.

کم آبی

۴- تجربه درد مفاصل

دیسک‌های غضروفی و نخاعی ما در حدود ۸۰٪  از آب تشکیل شده‌اند. این یک امر کاملا ضروری است تا استخوان‌هایمان را از ساییده شدن در هر قدمی که بر می‌داریم، حفظ کند. با نوشیدن آب و آبرسانی درست به بدن خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مفاصل شما می‌تواند از حرکات ناگهانی مانند دویدن، پریدن و یا سقوط ناگهانی حفظ شود.

۵- احساس خستگی و بی حالی

همان طور که قبلا ذکر شد، هنگامی که بدن بی‌آب می‌شود، آب را از خون شما می‌گیرد. عدم وجود آب کافی در خون، منجر به کمبود اکسیژن در سراسر بدن می‌شود. کمبود اکسیژن منجر به خواب آلودگی و خستگی کامل می‌شود. فقدان استقامت به این معنی است که شما احساس کمبود انرژی از ساعت ۲ بعد از ظهر یا حتی قبل از آن را خواهید داشت. ( به یاد داشته باشید، قهوه در بلند مدت کمکی به شما نخواهد کرد.)

مشکلات گوارشی

۶- مشکلات گوارشی دارید

بدون آبرسانی مناسب، مقدار و قدرت اسید در معده کاهش می‌یابد، و اسید معده آسیب جدی به اندام داخلی شما وارد می‌کند. که منجر به سوزش سر دل و یا سو هاضمه می‌شود.

۷- دچار پیری زودرس هستید

مقدار آبی که بدن ما به طور طبیعی می‌تواند حفظ کند با افزایش سن کاهش می‌یابد. بدیهی است، که ما باید به طور آگاهانه مصرف آب خود را افزایش دهیم. برای کاهش خطر ابتلا به کم آبی بدن، در تمام طول عمر خود به نوشیدن آب کافی بپردازید.

۲۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۹ ب٫ظ

      از همراهی همیشگی شما سپاس گزارم. آرزوی قلبی ما شادی و سلامتی شماست.💐

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۰۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۵۷ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۲۸ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۰:۳۲ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۰۹ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۰۷ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۳۶ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  18. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۲ ب٫ظ

  19. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۲۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…