کاهش اجاره خانه‎ها با شروع پاییز

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با پایان فصل جابه‌جایی‌ها، برخی مالکان آپارتمان‌های مسکونی اجاره‎ای در مناطق مختلف شهر تهران قیمت و شرایط اجاره واحدهای خود را تعدیل کرده اند.

به گزارش مجله‎ی دلتا بررسی میدانی در بازار اجاره مسکن پایتخت در مناطق شهر تهران و همچنین وضع قیمت‌های پیشنهادی برای اجاره آپارتمان‌های مسکونی نشان می‌دهد عمده مالکانی که هم‌اکنون حاضر به تخفیف یا تعدیل شرایط اجاره برای متقاضیان و اجاره نشین ها شده ‌اند مالکان واحدهای مسکونی بزرگ ‌هستند.

البته لازم به ذکر است که براساس بررسی آگهی های اجاره، هم‌ اکنون انعطاف فصلی اجاره ‌بهای مسکن، افزون بر آپارتمان‌های بزرگ، واحدهای مسکونی متوسط و کوچک را نیز شامل می شود؛ اما تعدیل اجاره بیشتر شامل آپارتمان‌های بزرگ واقع در مناطق گران‌ قیمت پایتخت است.

فعالان بازار اجاره می‌گویند: پیش‌بینی می‌شود مطابق روال معمول هر سال طی روزهای آینده انعطاف فصلی  در خصوص واحدهای متوسط و کوچک هم افزایش یابد.

هم اکنون، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اجاره‌ بهای واحدهای مسکونی کوچک ‌به سبب استقبال دانشجویان از این واحدها همچنان در سطح نرخ‌های پیشنهادی ماه‌های تابستان است؛ هر چند در این گروه از آگهی نیز مواردی از تعدیل قیمت و شرایط پرداخت اجاره از سوی مالکان دیده می شود.

آنچه به‌عنوان شاخص بازار اجاره مسکن در مهرماه سال ۹۶ شایان ذکر است، عرضه کافی فایل اجاره است؛ هرچند تحت تاثیر کاهش نرخ سود بانکی هم‌اکنون تمایل اجاره نشین ها به دریافت اجاره ماهانه بیشتر از رهن کامل است؛ اما کماکان در میان آگهی ها مواردی از واحدهای اجاره‌ای رهن کامل با شرایط قیمتی مناسب دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…