رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمانی که یک فضا را تزئین می‌کنید، باید رنگ‌های مکمل و انواع آن‌ها را به یاد داشته باشید تا بتوانید از آن‌ها در کنار رنگ اصلی، به وسیله مبلمان و یا تابلوها استفاده کرده و فضایی دل‌نشین را ایجاد کنید.
رنگ مناسب خانه

زمانی که می‌خواهیم یک از فضاهای خانه را رنگ‌آمیزی کنیم، همه‌ی ما انتخاب‌هایی شخصی خودمان را داریم. با این حال، رنگ مناسب خانه می‌تواند به ایجاد حسی خاص در یک فضا کمک کند. در این مقاله از مجله دلتا تعدادی از رنگ های پیشنهادی برای رنگ‌آمیزی خانه، محل کار، و محیط‌های دیگر، و روانشناسی رنگ ها آورده شده است.

بنفش

رنگ بنفش

تأثیرات رنگ بنفش: آرامش برای ذهن و بدن، مناسب برای تفکر و عبادت، افزایش سطح آگاهی، پاک‌کننده، از مکان‌های پیشنهادی برای رنگ بنفش محل عبادت، ورودی بیمارستان و کلینیک‌ها، جشن‌ها، بنفش کم رنگ مناسب برای برای اتاق‌خواب است.

نیلی

رنگ نیلی

رنگ نیلی آرامش‌بخش، کمک برای باز کردن بصیرت و آگاهی، رنگ دانش الهی و افکار برتر، برای مکان‌های تفریحی و پرسروصدا مناسب نیست اما برای محیط‌های آرام تر خوب است، مانند: اتاق‌خواب، اتاق درمان، بعضی از افراد رنگ نیلی را برای مطالعه مناسب می‌دانند بنابراین این رنگ می‌تواند در بخشی از دکور کتابخانه یا اتاق مطالعه استفاده شود.

آبی

روانشناسی رنگ

از تأثیرات رنگ آبی می‌توان به آرامش، استراحت و درمان اشاره کرد. آرامش بخشی این رنگ مانند نیلی نیست و یک رنگ مناسب خانه می‌باشد و برای هر اتاقی به جز اتاق‌های بازی یا ورزشی مناسب است.

سبز

دیوار سبز

از تأثیرات رنگ سبز، تعادل، هماهنگی و تشویق به بردباری و درک است. با توجه به درجه برای محیط‌های متفاوت قابل استفاده است، از رنگ‌های دیگر در ترکیب با سبز استفاده کنید تا از تبدیل تعادل و هماهنگی آن به عدم فعالیت و دودلی جلوگیری کنید.

نارنجی

رنگ های مکمل

رنگ نارنجی باعث گرمی و افزایش انرژی، تحریک خلاقیت می‌باشد، نارنجی رنگ شادی و اجتماعی بودن است. همه‌ی محیط‌های فعالیت و محیط‌های خلاق، برای اتاق‌خواب یا مکان‌هایی با احتمال تنش و استرس مناسب نیست.

صورتی

ترکیب رنگ

تأثیرات رنگ صورتی: رنگ آرامش و پرورش، این رنگ به فروکش عصبانیت کمک کرده و عشق بدون قید و شرط را تشویق می‌کند. صورتی، رنگ مناسب خانه است مکان‌ پیشنهادی برای استفاده از رنگ صورتی اتاق نوزاد یا کودک است.

سیاه

روانشناسی رنگ

در مورد روانشناسی رنگ سیاه، ترکیب سیاه با رنگی دیگر سبب افزایش انرژی آن رنگ می‌شود. سیاه به ما فضایی برای تأمل و جستجوی داخلی می‌دهد. این رنگ به تنهایی در فضا مناسب نیست اما اگر با دقت استفاده شود می‌تواند سبب تکمیل رنگ‌های دیگر در هر شرایطی شود.

سفید

رنگ مناسب خانه

رنگ سفید شامل همه‌ی رنگ‌هاست. این رنگ بر خلوص و روشنی افکار تاکید دارد و به ما حس روشنی می‌دهد. برای هر فضایی مناسب است. سفید باید توسط رنگ های دیگر یا با گیاهان، زیورآلات، تصاویر و … شکسته شود.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

  2. مریم جمالی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۲۳ ق٫ظ

    سلام سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…