ساده‎ گرایی یک سبک در دکوراسیون داخلی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن خانه ای زیبا باید به نوع چیدمان آن دقت کرد. اغلب افراد از شلوغی بیزارند و دوست دارند سبک ساده ‎گرایی را در دکوراسیون داخلی خانه شان بکار ببرند.
ساده‎ گرایی دکوراسیون داخلی

خسته کننده، سرد و بی روح؟ یا ساده، شفاف و جذاب؟ صرف نظر از اینکه این سبک و تأثیر آن چیست، برداشت ذهنی از آن مهم می‎باشد.

 به این فکر کنید که وقتی از خانه بیرون می‎زنید، صدای بوق ماشین‎ها، دیدن ترافیک و شلوغی و دیدن انواع و اقسام نماها در ظاهر شهرتان شما را آشفته می کند، یا برعکس ممکن است انرژی شما از دیدن این هرج و مرج بیشتر شود؟  وقتی که خیابان را طی می‎کنید و در همان حین که نگاه‎تان به ساختمان‎های کوتاه و بلند با رنگ های متنوع و شکل های عجیب و غریب هست، به خودتان می‎گویید ای کاش کمی ساده‎تر بود، یا ممکن است از این همه تنوع شادمان‎تر شوید؟ اگر این تنوع هرج و مرج گونه، شما را سردرگم می‎کند و به شما احساس آشفتگی می‎دهد، بهترین گزینه برای شما انتخاب سبک مینیمال (ساده گرایی) در خانه‎­تان است.

ساده گرایی دکوراسیون داخلی

 به گزارش مجله دلتا، سبک مینیمال یا همان سبک ساده‎ گرایی بیانگر اجتناب از غیر ضروریات با هدف ایجاد تمرکز بر آنچه که در زندگی برایمان اهمیت دارد، می باشد. این سبک بر حداقل‎ها تمرکز می کند و بر خلاف سبک کلاسیک و سنتی از شلوغی دوری می‌کند.
این که چه برداشتی از سبک ساده ‎گرایی (مینیمال) دارید به علایق خودتان بر می‎گردد. ممکن است این سبک برای شما کسل کننده باشد یا سادگی این سبک، روح شما را صیقل بدهد و آرامش دریافت‎شده از فضا، آشفتگی بیرون را به فراموشی ب­سپارد.

با توجه به نظریه “کمتر بیشتر است“، مینیسمالیسم فقط به معنای یک جعبه سفید ساده یا فضای مدرن نیست، مینیمالیسم یعنی هنر ساده زیستی بدون داشتن وسایل اضافی.

دکوراسیون

مینیمالیسم تنها یک ظاهر ساده نیست که در نگاه اول شما را جذب کند، بلکه تأثیرات مثبتی دارد که در اینجا برای شما شرح می­‎دهیم.

  • فضای بی سر و صدا و تمیز، میزان شادی و سلامت شما را بیشتر می­‎کند. اگر محیط زندگی شما آنقدر شلوغ باشد که نتوانید به راحتی وسیله‌ای را پیدا کنید، تنها استرس شما را بیشتر می‎کند. پس این سبک باعث ایجاد سلامتی بیشتر می‎شود.

خانه

  •  مبلمان ساده فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‎­دهد، به همین علت است که طراحان توصیه می­‎کنندکه این سبک، برای خانه‎­های کوچک مناسب است.

فضا در دکوراسیون

  • رنگ­‎هایی که به کار برده می‎­شود، به منظور ایجاد تمرکز، محدود است و برای جلوگیری از پرش ذهنی رنگ های خنثی کاربرد دارد. درنهایت برای ایجاد کنتراست و بخشیدن حس سرزندگی به فضا، از رنگ­‎های تند و زنده در مقیاس کوچک یک گلدان یا یک قاب عکس، استفاده می شود.

رنگ در دکوراسیون

  • آرامش و سکوتی که در این فضا حاکم است به علت تعادلی است که این سبک به وجود می­‎آورد.

نورپردازی در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…