بلند تر نشان دادن سقف خانه

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک خانه برای این که به فضایی مناسب برای زندگی کردن تبدیل شود، باید دارای فضایی باز با طراحی داخلی مناسب باشد. تا فضا برای شما آرامش بخش و دلباز باشد.
بلندتر نشان دادن سقف

اگر در خانه شما سقف های کوتاه وجود دارد، این موضوع را مورد اهمیت قرار داده و به ایجاد خطای دید و بلندتر نشان دادن سقف توجه داشته باشید. زیرا در غیر این صورت زندگی کردن طولانی مدت در چنین مکانی برای شما بسیار دشوار خواهد شد.این روزها سقف اکثر خانه‌ها که معمولا آپارتمانی هستند کوتاه ساخته می‌شود اما با کمک این مطلب در مجله دلتا می‌توانیم سقف را بلندتر و حتی خانه را بزرگ‌تر نشان دهیم.

سقف را با رنگ سفید یا رنگ روشن نقاشی کنید

پنجره

برای اتاق‌های کوچک معمولا رنگ‌های روشن پیشنهاد می شود. اگر دوست دارید از رنگ‌های تیره برای نقاشی دیوارهای اتاق استفاده کنید سقف خانه را سفید رنگ نکنید چون با ایجاد خط افقی سقف را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. پس برای بلندتر نشان دادن سقف، آن را باید چند درجه روشن‌تر از رنگ دیوار بزنید. رنگ‌های آبی هم فاصله سقف را بیشتر نشان می‌دهند.

رنگ مات استفاده کنید

برای بلند نشان دادن سقف های کوتاه فقط رنگ اهمیت ندارد بلکه مات یا براق بودن رنگ نیز مهم است. رنگ‌های مات نقص‌ها را می‌پوشانند ولی رنگ‌های براق درست است که سطح انعکاسی مثل آینه از سقف می‌سازند اما نقص‌ها را هم نشان می‌دهند.

حاشیه‌های سقف را رنگ کنید

رنگ سفید

اگر حاشیه‌ها را هم رنگ دیوارها کنید سقف بلندتر نشان داده می شود. اگر تفاوت رنگ دیوار و سقف زیاد است برای حاشیه‌ها رنگ چند درجه روشن‌تر از دیوار استفاده کنید.

رنگ‌های راه راه

کاغذ دیواری

هر چه تفاوت رنگ راه ها بیشتر باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت. البته برای این کار از کاغذ دیواری هم می توانید استفاده کنید.

تابلوها یا پنجره های عمودی

تزیین دیوار

هر چه تابلوها و پنجره‌های اتاق عمودی و بلندتر باشند سقف بلندتر نشان داده می‌شود. تا جایی که می‌توانید تابلوها را نزدیک سقف نصب کنید.

استفاده از آینه برای نور بیشتر

آینه

آینه‌ها معمولا بخاطر انعکاس نور برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده می‌شوند. نصب یک آینه عمودی یا تکیه دادن آن به دیوار در بلند نشان دادن سقف اتاق نیز بی‌تاثیر نیست. هر چه آینه به سقف نزدیک‌تر باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت.

مبلمان کوتاه استفاده کنید

مبل

یکی از روش ‌های بلندتر نشان دادن سقف استفاده از مبلمان کوتاه می‌باشد. این کار فضای بین مبل و سقف را بیشتر نشان می‌دهد. مبل‌های رنگ روشن انتخاب کنید تا فضا بزرگ‌تر جلوه دهد.

استفاده از فرش تیره

با استفاده از فرش‌های پررنگ توجه را از سمت سقف های کوتاه دور می کنید. اگر از فرش پر رنگ استفاده می‌کنید باید دکور اتاق ساده باشد.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…