حل مشکل مسکن در گرو افزایش تسهیلات

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

حل مشکل مسکن در گرو افزایش تسهیلات است و با دریافت مالیات ازخانه‌های خالی این مشکل حل نمی‎شود.

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان این مطلب، افزایش تسهیلات مسکن را بسترساز بالا رفتن توان خرید مردم و رونق گرفتن بازار مسکن ارزیابی کرد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسام عقبایی گفت: تهران خانه خالی برای احتکار کردن ندارد و دریافت مالیات از خانه های خالی راه حل مشکل مسکن نیست .

حل مشکل مسکن در گرو افزایش تسهیلات

وی با بیان اینکه افزایش تسهیلات خرید مسکن درشرایط کنونی می‌تواند به بازار مسکن کمک کند درعین حال تصریح کرد :این تسهیلات باید با نرخ پایین و با بازپرداخت دراز مدت باشد تا متقاضیان مسکن از آن استقبال کنند.

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران، با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه سالانه یک میلیون ازدواج در کشور صورت می‌گیرد، باید به ازای آن یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود. این در حالی است که ۶۵۰ هزار مسکن خالی در استان تهران وجود دارد که حدود ۴۵۰  هزار  واحد آن در حاشیه شهر بدون آب، برق  و راه مناسب قرار دارند.

وی گفت : واحدهای خالی در تهران  واحدهای لوکس است که افراد متوسط و قشر ضعیف توان خرید و یا اجاره آنها را ندارند.

عقبایی راهکار بهبود اوضاع بازار مسکن را افزایش تولید، مدیریت قیمت تمام شده مسکن و پرداخت تسهیلات به دارندگان زمین دانست و افزود: تولید مسکن اجاره‎ای و پرداخت تسهیلات کاربردی  در شهرهای مختلف می‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند.

وی تصریح کرد: دولت باید در پرداخت تسهیلات مسکن موقعیت مناطق مختلف کشور را در نظر بگیرد و تسهیلات را در مناطق و شهرهای مختلف با توجه به میانگین قیمت مسکن، ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

جایگاه امن محتکران خانه های خالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…