افراد بدبین و شکاک بیشتر به بیماری‌ قلبی و عروقی دچار می‌شوند

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افراد بدبین و غرغرو بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی قرار دارند زیرا واکنش های منفی مداوم شان به شرایط استرس زا باعث می شود سیستم قلبی و عروقی آن ها در معرض آسیب قرار گیرد.
افراد بدبین

افراد بدبین و شکاک بیشتر از افراد عصبانی و خشن به بیماری‌ قلبی و عروقی دچار می‌شوند

در بیشتر افراد، شرایط استرس‌زا باعث فعال شدن واکنش موسوم به «فرار یا مبارزه» می شود اما اگر یک اتفاق مشابه بار دیگر نیز رخ دهد واکنش بدن نسبت به آن کاهش یافته و متوقف می شود. با این وجود افراد بدبین هیچگاه در برابر این محرک ها بی حس نشده و همواره مقدار بالایی از استرس را در شرایط مشابه تجربه خواهند کرد. در ادامه این مطلب از  مجله دلتا درباره خطر بیماری قلبی و عروقی برای این افراد می‌خوانید.

افراد بدبین و شکاک

تحقیقات گذشته ثابت کرده بود که استرس‌های روانشناختی به مشکلات فیزیولوژیکی مانند بیماری‌های قلبی منجر می‌شود. تحقیقات تازه نشان می‌دهد که افراد بدبین و عیب جو در میان افرادی قرار دارند که بیشترین تاثیر منفی را از شرایط استرس‌زا پذیرفته و این تاثیر منفی بسیار بیشتر از افرادی است که به اتفاقات ناخوشایند با خشم و حالت تهاجمی واکنش نشان می‌دهند. تیمی از محققان آمریکایی با بررسی کردن سه نوع متفاوت خصومت و مقاومت (احساسی، رفتاری و شناختی) که نقش مهمی در بالا بردن ریسک ابتلا به بیماری دارند به این نتیجه رسیدند که دشمنی شناختی خطرناک‌ترین در این میان است.

دکتر الکساندرا تایرا از بخش روانشناسی و علوم عصبی دانشگاه بیلور در تگزاس در این باره می گوید: «خصومت و مقاومت بدبینانه از باورها، افکار و دیدگاه‌های منفی نسبت به انگیزه‌ها، قابل اعتماد بودن افراد دیگر نشأت می گیرد. ممکن است به مشکوک بودن، نداشتن اعتماد یا باورهای بدبینانه در مورد دیگران نیز اطلاق شود. این یافته‌ها نشان می‌دهند که تمایل بیشتر به ارتکاب خصومت بدبینانه – که در شرایط سیاسی و اوضاع سلامتی امروزی بسیار شایع است – نه تنها برای واکنش کوتاه مدت‌مان به استرس مضر خواهد بود بلکه سلامت‌مان در دراز مدت را نیز در معرض خطر قرار خواهد داد.»

مطالعات گذشته ثابت کرده بودند که استرس نیز مانند اضافه وزن، کشیدن سیگار و داشتن کلسترول خون بالا برای ما مضر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «هشدار محققان درباره دقیق نبودن تست سریع کرونا» را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…