خواص اعجاب انگیز کیوی

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
كيوی سرشار از ويتامينC، ويتامين A،E، كلسيم، آهن و اسيد فولیک است. یک عدد كيوي متوسط ۴۶ كالری انرژی دارد و حاوی مقادير قابل توچهی آنتی اكسيدان محلول در چربی است كه برای مبارزه با راديكالهای آزاد مفيد می باشد.
خواص کیوی

کیوی مانند قرص آسپرین موجب رقیق شدن خون شده از ایجاد پلاکت در خون جلوگیری می‌کند. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره خواص کیوی صحبت خواهیم کرد.

بخش عمده غلظت خون، در پوست کیوی موجود است، بنابراین توصیه می‌شود اگر به این میوه یا پوست آن حساسیت ندارید، آن را به خوبی شسته و با پوست مصرف نمایید. ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است.

کیوی به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از مواد مغذی از جمله ویتامین C و فلانوئیدهای مختلف اهمیت بسیار زیادی در تأمین سلامت و پیشگیری از بیماری‌های مختلف دارد.

کنترل فشار خون

مصرف هویج می‌تواند از ضعیف شدن بینایی جلوگیری کند. حتما این جمله را بارها شنیده‌اید، اما شاید تا به حال نشنیده باشید که کیوی هم چنین خاصیتی دارد. کیوی با داشتن پیش‌سازهای ویتامین آ همچنین ویتامین ای و ث موجب حفظ سلول‌های دستگاه بینایی می‌شود.

ویتامین ث موجود در کیوی موجب تقویت سیستم حفاظتی بدن می‌شود. کیوی منبع خوبی برای پتاسیم و کلسیم است. پتاسیم باعث کاهش فشار خون می‌شود. کیوی ادرارآور است. به علت کالری پایین افرادی که تصمیم به کاهش وزن خود دارند می‌توانند این میوه را مصرف کنند.

کمبود خواب

استرس و کمبود خواب روی بدن انسان اثر می‌گذارد. هرکس می‌خواهد به این وضع دچار نشود باید در روز ۴ عدد کیوی بخورد. ۴ عدد کیوی را در طول روز تقسیم کنید. مثلاً صبح، ظهر، بعدازظهر و عصر. چون بدن انسان نمی‌تواند ویتامین C را ذخیره کند.

کنترل قند خون

پادزهر سیگار

سیگاری‌ها به ویتامین C بیشتری نیاز دارند زیرا مواد سمی مخصوصا رادیکال‌های آزاد موجود در دود سیگار، ویتامین‌ها را از بین می‌برد. بنابراین سیگاری‌ها باید حدود ۴۰% بیشتر ویتامین C مصرف کنند. این مقدار با خوردن ۲ عدد کیوی کسب می‌شود.

تنظیم قند خون

از جمله دیگر خواص کیوی عدم وجود چربی در آن و برخورداری از میزان بالایی فیبر خوراکی است. این میوه برای افرادی که نیاز دارند قندخون خود را کنترل کنند انتخاب مناسبی است.

فواید کیوی

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  2. فاطمه

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۲۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۲۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۲۳ ب٫ظ

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…