پاریس، شهر سینما به هر قیمتی

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درحالی‌که برخی از شهرها پس از قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا به زندگی بازگشته‌اند، متولیان شهر پاریس نیز تصمیم گرفتند تا با ابداع و انجام روش‌های ابتکاری، ضمن حفظ ایمنی شهروندان، آنها را به زندگی عادی بازگردانند.
سینمای شناور

هر ساله در پاریس، از رودخانه سن، برای تفریح در فضای باز در برنامه پلاژ پاریس استفاده‌ می‌شود. در یک ابتکار کرونایی جدید، طرح سینما روی آب رودخانه سن که جزوی از همان تفریحات بود، در پاریس اجرا شد. در این سینما، خانواده ها ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در قایق‌هایی برقی به تماشای فیلم روی یک پرده شناور نشستند. با مجله دلتا همراه باشید تا با پلاژ پاریس و سینمای شناور آشنا شوید.

ایده سینمای شناور از کجا آمد؟

با شیوع ویروس کرونا و آغاز دوره قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی، پدیده سینما ماشین در کشورهای مختلف محبوب شد. به لطف چنین ابتکاری، علاقمندان به سینما می‌توانستند از داخل خودروی شخصی و بدون این که با دیگر تماشاگران در تماس باشند، فیلم‌ها را تماشا کنند. حال متولیان شهر پاریس، با به راه انداختن سینما روی آب یا به عبارتی سینمای شناور ، طرح ابتکاری دیگری را برای جذب مخاطب در دوره شیوع کرونا، کلید زدند.ایده سینمای شناور از کجا آمد؟

پلاژ پاریس چیست؟

هرساله شهرداری پاریس با اجرای برنامه ای موسوم به پلاژ پاریس، بخشی از ساحل رود سن را به پلاژ تبدیل می‌کند. هدف این است که آن دسته از شهروندان که به هر دلیلی قادر به مسافرت به سواحل نیستند، بتوانند از این پلاژ مصنوعی استفاده کنند.

در این برنامه در کنار رود سن، جاده حاشیه رودخانه را به روی اتومبیل‌ها می‌بندند و «فضای پاریس پلاژ» از سوی شهرداری برپا می‌شود. مردم برای تفریح و گردش و پیک نیک به آنجا می‌روند. امسال نمایش فیلم روی آب هم به این برنامه اضافه شده است. شعار آنها «پاریس، شهر سینما به هر قیمتی» است!
سینمای شناور در پلاژ پاریس

سینمای شناور چگونه برگزار شد؟

سینمای شناور یا سینما روی آب، یک رویداد رایگان است که در پاریس افتتاح شد. مشتاقان سینما از دیدن فیلم‌ها از داخل یکی از ۳۸ قایق برقی موجود، لذت می‌برند. علاوه بر این، ۱۵۰ صندلی ساحلی نیز در اسکله سن قرار گرفتند تا افراد بیشتری بتوانند از گذراندن یک عصر دل‌انگیز در سینمای روباز بهره‌مند شوند.
سینمای شناور پاریس

شرکت در این برنامه چگونه است؟

هر قایق، ظرفیتی شش نفره دارد که این افراد دوست یا خانواده هستند، تا سلامتی هیچ‌کس به خطر نیفتد. شرکت در این رویداد به این شکل است: به علت تقاضای زیاد و محدودیت ظرفیت، شما باید برای شرکت در این مراسم ابتدا در قرعه کشی ثبت نام کنید و سپس در صورت خوش شانس بودنتان جایی برای شما در این قایق‌ها رزرو خواهد شد.

سینمای شناور چگونه برگزار شد؟

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، “کوچک‌ترین بیابان جهان اینجاست!” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

    چه جالب واقعا

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۲۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…