بانک‌ یا بنگاه مسکن؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک یا بنگاه مسکن؟ در پی نوسان های شدیدی که بازار مسکن پارسال تجربه کرد، تحلیل‌های متعدد و متفاوت ازاوضاع بازار  مسکن منتشر شده است . در یکی از آخرین تحلیل ها از نقش بانک‌ها در گرانی مسکن انتقاد شده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از افکارنیوز، مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه‌ی املاک استان تهران بانک‌ها را عامل اصلی گرانی مسکن دانسته و گفته است که بانک‌ها به بنگاه‌های معاملاتی تبدیل شده‌اند.

وی  با بیان اینکه دریافت مالیات از خانه‌های خالی راهکاری موثربرای بهبود اوضاع بازار مسکن نیست، گفت: «دولت سالیان بسیاری است که در پی اجرایی کردن دریافت  مالیات از خانه‌های خالی است. ولی بر اساس داده‌ها باید در پی راهکاری دیگر برای این بخش باشیم. او افزود: متاسفانه بانک‌ها عامل اصلی گرانی در بخش مسکن هستند و هم‌اکنون بانک‌های کشور به بنگاه معاملات مسکن تبدیل شده اند.»

گرانی مسکن

رئیس اتحادیه‌ی املاک استان تهران با ارائه آماری در همین باره افزود: «بعضی از بانک‌ها سراغ ساخت و ساز یا خرید مسکن رفته‌اند؛ درحالی‌که بدون پرداخت مالیات مشغول این فعالیت‌ها هستند. او با اشاره به بعضی از قراردادهای شش‌ماهه‌ی اول امسال توضیح داد: از تاریخ یکم فروردین  تا  ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۳۵۵ هزار و ۱۷۶  قرارداد  و از یکم فروردین تا ۲۶ شهریور ۹۷، ۳۱۰ هزار و ۶۸۴ قرارداد اجاره در کشور منعقد شده که نشان می‎دهد میزان اجاره‌نشینی امسال ۱۲ درصد کاهش داشته است.

مصطفی قلی‌خسروی، آماری هم از بخش اجاره مسکن در استان تهران ارائه و گفت: «از تاریخ یکم فروردین تا ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۰۶ هزار و ۸۲ قرارداد و از یکم فروردین تا ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۹۲۰ قرارداد منعقد شده که در این بخش با کاهش ۱۴ درصدی روبه رو بودیم .او گفت: دولت باید به‌جای دریافت  مالیات از خانه‌های خالی، نقش نظارتی داشته باشد و رسیدگی به وضع املاک بانک‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…