روستای آبشارها

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تنگ گنجه‌ای در دره‌ای زیبا و سرسبز نقاشی بینظیری از شاهکار طبیعت و آواز پرندگان و صدای باد و شرشر صدای رودخانه و هوای لطیف و خنک آن، آرامش‌بخش روح و روان انسان است. این منطقه سرسبز با هوای مطبوع و عبور رودخانه از مسیر بین دره و از لابه‌لای درختان سربه فلک کشیده چنار، منطقه را به مکانی دلچسب برای گردشگران مبدل کرده است.
تنگ گنجه ای

شهر یاسوج پایتخت استان کهگیلویه و بویر احمد است که در جنوب غربی ایران قرار گرفته است. این شهر با توجه به آب و هوای سردسیری که دارد میزان بارش باران و برف در آن بسیار زیاد است و منابع آبی زیادی را دارا می‌باشد، از همین رو این شهر به آبشارهای خروشانش معروف است. ما در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا درباره یکی جاذبه‌های طبیعی که در نزدیکی شهر یاسوج قرار گرفته صحبت کنیم. تنگ گنجه ای طبیعی بکر و رویایی را در اختیار گردشگران و طبیعت‌گردان قرار می دهد به طوری که چشم‌انداز طبیعی آن به صورتی است که طبیعت آن در چهارفصل سال دیدنی و چشم نواز می‌باشد.

تنگ گنجه ای

تنگه گنجه ای در یاسوج، یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکری است که در نزدیکی یاسوج قرار گرفته و چشم انداز طبیعی بی‌نظیر و جذابی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌آورد. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که در چهار فصل سال منظره بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. منطقه گردشگری تنگه گنجه ای در ۱۳ کیلومتری شهر یاسوج و در روستای گنجه ای در مسیر جاده یاسوج به سی سخت با چشمه های جوشان در دره‌ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی درخت بلوط قرار گرفته است. این منطقه آنچنان بازدیدکنندگان را محو خود می‌کند که دل کندن از آن کار بس دشوار است. جالب است بدانید که در روستای گنجه ای چندین چشمه آب سرد و گوارا وجود دارد که همه آن ها از کوه‌های مرتفع و بلند دنا سرچشمه می‌گیرند.

تنگ گنجه ای

معرفی تنگ گنجه ای در یاسوج

در منطقه ی تنگ گنجه ای در یاسوج که در روستایی به همین نام قرار گرفته نیز می‌توانید آسمان را از لابه‌لای شاخه‌های گسترده و در هم تنیده‌ای که در آن وجود دارد نیز قدم بزنید. در این منطقه تفریحی امکانات بهداشتی و تفریحی بی‌نظیری وجود دارد که همه این موارد سبب شده تا گردشگران زیادی به سمت این منطقه در یاسوج به خصوص در فصل‌های بهار و تابستان سفر کنند. مسافرانی که به این منطقه سفر می‌کنند به دور از هیاهوهای شهر به تفریح می‌پردازند و حال و هوای خودشان را عوض می‌کنند. جالب است بدانید که در حال حاضر بخش خصوصی در حال احداث تالارهای مجهز به سوئیت در این منطقه هستند که فضای اقامتی در اطراف آن هستند. به غیر فضاهای اقامتی یک اردوگاه برای کمک‌های اولیه و امدادگرایانه هم در حال تاسیس است.

طبیعت ایران

موقعیت تنگ گنجه‌ ای به صورت دره‌ای زیبا، سرسبز و سحرانگیز توسط طبیعت، نقاشی شده و آواز پرندگان و صدای باد و شرشر صدای رودخانه و هوای لطیف و خنک آن، آرامش‌بخش روح و روان انسان است. این منطقه سرسبز با طبیعت زیبا و بکر، هوایی خنک و مطبوع دارد و عبور رودخانه از مسیر بین دره و از لابه‌لای درختان سربه فلک کشیده چنار، منطقه را به مکانی دلچسب برای گردشگران مبدل کرده است.

کهگیلویه و بویر احمد

 

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۲:۳۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…