افزایش ۳۵ درصدی معاملات اوراق مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش 35 درصدی معاملات اوراق مسکن

از ابتدای امسال تا پایان شهریور، ۹ میلیون برگه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۶۴۵۵ میلیارد ریال، در بازار فرابورس معامله شده است.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان شهریور تعداد ۴۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون برگ بهادار در ۴ میلیون و ۱۸ هزار نوبت به ارزش ۲۰۳ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال در۱۲۰ روز معاملاتی در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب نشان دهنده کاهش ۱۰ درصدی و افزایش ۱۷ درصدی میزان و دفعات و رشد ۵ درصدی ارزش معاملات در مقایسه با مدت مشابه پارسال است

همچنین بازار اول فرابورس در نیمه نخست امسال تغییر مالکیت ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگ بهادار به ارزش ۸ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون برگه بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال را تجربه کردند.

این رقم ها به ترتیب حاکی از کاهش ۴۱ و ۳۹ درصدی میزان و ارزش معاملات در بازار اول و افزایش ۲ و ۶ درصدی میزان و ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز در این مدت تعداد ۸۳۶ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۰۸ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال معامله شده است که نشان دهنده کاهش ۱۷ درصدی و رشد ۳ درصدی میزان وارزش معاملات این بازاردر شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است .

افزون براین ، بالغ بر ۷۳۰ میلیون صندوق سرمایه ‌گذاری قابل معامله به ارزش ۶۳۳۹ میلیارد ریال و ۹ میلیون برگ گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۶۴۵۵ میلیارد ریال در این مدت در این بازارمعامله شده است که حاکی ازکاهش ۲۰ و ۲۲ درصدی میزان و ارزش معاملات صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۳۵ درصدی میزان و ۱۸ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن است.

delta.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…