ریزش قیمت مسکن در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ریزش قیمت مسکن در تهران در پی سقوط قیمت ارز و سکه، روند رو به رشد مهاجرت از تهران و رکود فراگیر، روی داده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بررسی های میدانی نشان می‎دهد قیمت آپارتمان های ۴۰ تا ۸۵ متری بطور میانگین ۲۵ تا ۳۰  درصد کاهش یافته ، اما بیشترین کاهش قیمت ها در آپارتمان‎های با متراژ بالا  است.

ریزش قیمت مسکن در تهران

با پیش بینی کاهش نرخ دلار تا ۶ هزار تومان و افزایش کوچ خانواده ها به شهرها و مناطق حاشیه تهران و کاهش توان خرید متقاضیان واقعی مسکن، کارشناسان از متعادل شدن قیمت مسکن خبر می‎دهند و امید می‎رود که کاهش اجاره‎بها را هم در پی داشته باشد.

مهاجرت به حاشیه‌ شهرهای اطراف تهران نیز مدارس را دونوبته و شلوغ کرده است. آنطور که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند با افزایش قیمت مسکن و اجاره‎بها خیلی از خانواده‌ها به حاشیه شهرها کوچ کرده اند. همین موضوع موجب شده تا مدارس کشور دیگر گنجایش این تعداد دانش‌آموز  را  نداشته باشد.

خبر مهاجرت‌ها را نایب رئیس اتحادیه املاک تهران هم تأیید کرده است: او گفته بود: «درماه‌های اخیر و در پی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در شهر تهران، باروند مهاجرت قشرهای اجاره‌نشین از تهران به سمت شهرهای اطراف از جمله کرج، شهریار، پردیس، رودهن هستیم .»

مسئولان آموزش و پرورش این مهاجرت‌ها را برای سرانه آموزشی کشور بسیار نگران‌کننده می‌دانند چرا که این روزها مدیران با تعداد بسیاری از دانش‌آموزان روبه ‌رو هستند که کلاس درسی برایشان وجود ندارد و آنها مجبورند در مدارس دونوبته یا در برخی شهرک‌ها سه نوبته تحصیل کنند.

 رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور هم در گفت‌و‌گو با سایت خانه ملت اعلام کرده که به سبب کمبود فضای آموزشی در برخی مسکن‌های مهر از کانکس، برای تأمین فضای آموزشی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

حاشیه نشینی، پیامد گرانی مسکن

اجاره های ارزان در حومه پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…