قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه جهان

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قدیمی‌ترین دریاچه جهان ، دریاچه بایکال است که در جنوب سیبری در روسیه واقع شده‌ است و در طول قرن‌های متمادی زیباترین تصورات مردم جهان و البته اهالی سیبری در آن به تصویر کشیده شده‌است.
دریاچه بایکال

 قدمت این دریاچه به ۲۵ تا ۳۰ میلیون سال پیش بازمی‌گردد و به همین دلیل عنوان قدیمی‌ترین دریاچه جهان را به خودش اختصاص داده‌ است. با مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه بایکال

معرفی دریاچه

در این دریاچه بیش از ۳۵۰۰ گونه گیاهی و جانوری زندگی می‌کنند و از این نظر نیز ارزش بسیار زیادی دارد. این دریاچه در سراسر سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد، ولی در نیمه‌ دوم سال و بخصوص در طول زمستان به یک شگفتی تمام‌عیار تبدیل می‌شود.

در این فصل یک لایه ضخیم از یخ روی آب دریاچه بایکال شکل می‌گیرد و قدیمی‌ترین دریاچه جهان را به یک زمین بازی یخی جذاب تبدیل می‌کند.

قدیمی‌ترین دریاچه جهان

شهرت دریاچه

دریاچه بایکال به خاطر کریستالی‌ بودن آب‌هایش در حین یخ‌ زدن شهرت یافته‌ است. چراکه یخ تشکیل‌ شده روی آن به قدری شفاف است که باعث حیرت همگان می‌شود.

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما یخ تشکیل‌ شده بر روی آب دریاچه بایکال به قدری زلال و شفاف است که به راحتی ترک‌خوردگی‌های عمیق و حتی حباب‌های گاز متان موجود در لایه یخی آن با ضخامت نیم متر تا یک و نیم متری آن دیده می شود.

به همین خاطر است که گردشگران زیادی از سراسر جهان در نیمه دوم سال و یا در طول زمستان از دریاچه بایکال بازدید می‌کنند تا این شگفتی را از نزدیک ببینند و جذاب‌ترین روزهای زمستانی خود را در سیبری تجربه کنند.

سیبری

یخ‌های دریاچه

این دریاچه از اواسط ماه ژانویه تا اواسط ماه آپریل به حدی یخ می‌بندد که به راحتی وسایل نقلیه می‌توانند از روی یخ‌های آن عبور کنند و بازدیدی فراموش‌نشدنی را برای سرنشینانشان رقم بزنند.

هر قسمت از دریاچه بایکال در فصل زمستان زیبایی‌های خاص خودش را دارد و در میان جزایر دریاچه با غارهای یخی زیبایشان و برآمدگی های یخی روی دریاچه، جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که هرکدامشان از دیگری جذاب‌تر هستند و در هر دقیقه باعث حیرت بیشتر گردشگران می‌شوند.

دریاچه بایکال 3
از طرفی دریاچه بایکال برای عکاسان نیز جذابیت بسیار زیادی دارد و برایشان یک بهشت زمینی محسوب می‌شود. این دریاچه هلالی شکل بزرگ، گذشته از اینکه قدیمی‌ترین دریاچه جهان است، عمیق‌ترین دریاچه جهان نیز محسوب می‌شود و مکانی عالی برای عکاسی طبیعت و منظره است.

فرم‌های یخی غیرعادی که روی آن شکل می‌گیرد و همین‌طور توده‌های برفی زیبا، شکاف‌های یخی و قندیل‌های بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز آن، تنها گوشه‌ای از جذابیت های جواهر سیبری یعنی دریاچه بایکال در طول فصل زمستان است.
عمیق‌ترین دریاچه جهان
به هر حال اگر شما هم در زمره گردشگران ماجراجو قرار دارید و دوست دارید که تجربه‌های متفاوتی در طول عمرتان داشته باشید، باید حتما بازدید از دریاچه بایکال در فصل زمستان را در برنامه سفرهای آتی‌تان قرار دهید و بازدید از قدیمی‌ترین دریاچه جهان را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شهر عقاب‌ها (+ویدیو) را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۴۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۴۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

  8. سارینا

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    عالییی

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

  11. سوندر سنگ

    ۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

  12. حلز

    ۲ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۲۵ ب٫ظ

    کاش منم مثل این عمیق بودم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…