خطرناک‎ترین جاده‎های دنیا کجا هستند؟ (+ویدئو)

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه

خطرناک‎ترین جاده‎های دنیا کجا هستند؟ بعضی‎ها معتقدند : جاده‎های ایران به شدت خطرناک هستند ولی احتمالا با نگاهی به این گزارش نظرشان عوض می‎شود.

به گزارش مجله دلتا؛ سفرهای جاده‌ای، جدای از داشتن محاسنی مانند استفاده از مناظر طبیعی و دیدن جاذبه‌های مسیر، دارای معایبی مانند طولانی‌ شدن مدت سفر، خستگی و… نیز هستند. در این خصوص، ایمنی جاده نیز از مسائل غیر قابل انکار به شمار می‌رود و برخی از جاده‌ها به دلیل موقعیت و ویژگی جغرافیایی منطقه بسیار خطرناک و حتی ترسناک هستند. در اینجا با ۷ جاده خطرناک و عجیب جهان آشنا می‎شویم.

خطرناک‎ترین جاده‎های دنیا کجا هستند؟

ماتسوئه و ساکایی‎میناتو- ژاپن
پل ایشیما اوهاشی دو شهر ماتسوئه و ساکایی‎میناتو را از روی دریا به هم وصل می‎کند. این پل ۱.۷ کیلومتر طول دارد و از این رو سومین پل طولانی جهان به حساب می‎آید. اما مهمترین ویژگی این پل شیب زیاد و عجیب و غریبش است که باعث شده به لقب شیب‎دارترین پل ماشین‎رو جهان را به خود اختصاص دهد.
خطرناک‎ترین جاده‎های دنیا کجا هستند؟
کاراکورام- پاکستان

«کاراکورام» توسط مقاماتی که احداثش کردند، بزرگراه «دوستی» نامیده شد. این مرتفع‌ترین جاده شوسه در جهان است که چین و پاکستان را از طریق سلسله جبال «کاراکورام» مرتبط می‌کند. ارتفاع این جاده به چهار هزار و ۶۹۳ متر هم می‌رسد. احتمال رانش زمین و سیل در این مسیر زیاد است و وقتی اوضاع بدتر می‌شود که بدانید آن بخش از جاده که در پاکستان واقع است، خاکی است. با این حال «بزرگراه دوستی» با مناظر چشم‌اندازی که از مسیر راه کهن ابریشم می‌گذرد، همچنان یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

خطرناک‎ترین جاده‎های دنیا کجا هستند؟

جاده قدیمی یونگاس- بولیوی
این جاده که به نام جاده مرگ هم شناخته می‎شود، در دهه ۱۹۳۰ و به وسیله زندانیان جنگی ساخته شده است. آن‎ها در واقع زندانیانی با اعمال شاقه بودند که مجبور شدند تا این جاده را در دل کوه بکنند، بیشتر این جاده حفاظ ندارد و هنوز هم که هنوز است تلافات جانی به همراه می‎آورد. برای این که کمی هیجان‎تان را بالاتر ببریم باید اضافه کنیم که پهنای این جاده در بیشتر جاها به اندازه‎ای است که حتی یک وسیله نقلیه به زور می‎تواند از آن رد شود.

خطرناک‎ترین جاده‎های دنیا کجا هستند؟

جلال آباد- افغانستان

به خیلی از جاده‌های جهان عنوان «خطرناک‌ترین» داده می‌شود، اما بزرگراه ۶۵ کیلومتری که جلال‌آباد را به کابل متصل می‌کند و از محدوده اقامت نیروهای طالبان عبور می‌کند، در واقعیت هم خطرات زیادی را متوجه مسافرانش می‌کند. علاوه بر عدم امنیتی که در این مسیر موج می‌زند، باریکی جاده به خطرناک‌ بودن آن می‌افزاید. جاده جلال‌آباد – کابل تا ارتفاع ۶۰۰ متری هم بالا می‌رود.

خطرناک‎ترین جاده‎های دنیا کجا هستند؟

سیچوان- تبت

بزرگراه سیچوان تبت در سال ۱۹۵۴ باز شد، این بزرگراه جنوب غربی چین را به تبت وصل می کند. این بزرگراه بسیار ناصاف و ناهموار است و در هنگام بودن و رانندگی کردن در آن می توان قطعات بزرگ تخته سنگ ها را دید که باعث شده تا مشکلات زیادی برای گردشگران به وجود بیاید. از فرو رفتن در گل و لای گرفته تا درگیری با راننده های دیگر در ترافیک و حتی بیماری در اثر ارتفاع ۵۰۰۰ متری!

خطرناک‎ترین جاده‎های دنیا کجا هستند؟

له‎مانلی- هندوستان

«زوجی لا» جاده‌ای کوهستانی است که در بزرگراه ملی هند بین سریناگار و “له” واقع شده است. این جاده راه ارتباطی اصلی بین لاداک و کشمیر است. «زوجی لا» در ارتفاعی حدود سه هزار و ۵۲۸ متری واقع شده و دومین جاده مرتفع پس از «فوتو لا» در هند به حساب می‌آید. جاده در طول فصل زمستان تقریبا بسته است، با این حال مسیری حیاتی برای مردم لاداک محسوب می‌شود.

خطرناک‎ترین جاده‎های دنیا کجا هستند؟

جیمز دالتون- آلاسکا

اگرچه این بزرگراه در نگاه اول آرام و بی‌خطر به نظر می‌آید اما مملو از چاله‌های متعددی است که در وقوع سوانح رانندگی تاثیر بسیار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…