طراحی برج‎های ترکیبی با پل ارتباطی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طراحی برج‎های ترکیبی با پل ارتباطی یک کانسپت ترکیبی از ۴ برج با ارتفاع و ابعاد متنوع است که توسط یک سازه پیچشی و حلقه وار به هم متصل شده اند.

طراحی برج‎های ترکیبی با پل‎های ارتباطی

به گزارش مجله دلتا به نقل از تیتر شهر، طراحی برج های CRCC Plaza ترکیبی از ۴ برج با ارتفاع و ابعاد گوناگون است که یک سازه پیچشی و حلقه‎وار آن ها را به‎هم متصل می‎کند. برج‎های ترکیبی راه حل ویژه برای به حداقل رساندن  و توجیه هزینه های  اولیه ساخت این برج ها است .

دو برج بلند این مجموعه از انتهای شمال شرقی به جنوب شرقی سایت امتداد یافته است تا مناسب ترین منطقه برای ساخت دفاتر اداری ایجاد شود. دو برج کوچکتر بین دو ساختمان اصلی فضایی ضمیمه است و پل های ارتباطی وسط دو برج بزرگ، سقف دو برج کوچک را تشکیل داده اند. پل ارتباطی معلق ، هسته ارتباطی برای تسهیل رفت و آمد بین ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی است.

2 5 طراحی برج‎های ترکیبی با پل ارتباطی

متصل شدن ۴ ساختمان به یکدیگر، شکل مجموعه را بصورت تشکیلاتی واحد و منسجم  به تصویر کشیده  تا ارتباط بین برج  ها قوی تر شود. در این برج فضاهایی برای فروش کالا ونیاز های ضروری ساکنان، تراس، فضای باز، امکانات تفریحی و واحدهای مسکونی تدارک دیده شده است . این پروژه طبق برنامه زمان بندی شده در سال ۲۰۲۲ تکمیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش تعبیه پل‎های ارتباطی میان دو یا چند ساختمان ایده‎ای تازه محسوب نمی‎شود و پیش تر در پروژه برج‎های دوقلوی پتروناس مالزی چنین ارتباط فضایی را دیده ایم.

4 2 طراحی برج‎های ترکیبی با پل ارتباطی

پل ارتباطی پروژه CRCC Plaza اما سبک معماری ویژه و متفاوتی دارد و فقط  برای متصل کردن ۴ ساختمان به یکدیگر طراحی نشده است. بلکه فضایی چند منظوره برای استفاده کاربران مختلف مجموعه محسوب می‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…