تناسب بین مبل، فرش، پرده در دکوراسیون

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فضای عمومی که کنتراست رنگ آن برای همه مهم است، چرا که نشیمن جایی است که تمام اعضا حتی برای یک ساعت نیز در آن جا دور هم جمع می شوند.
ست کردن فرش و مبل

یکی از ایده‌های خلاقانه و بسیار جذابی که می توان در راستای منظم تر و زیباتر شدن دکوراسیون آن را عملی کرد، ست کردن مبل و فرش و پرده است. مبل و فرش و پرده در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به جرئت می‌توان گفت جزو وسیله مهم و کاربردی که نقش اساسی را در دکور خانه و نمای کلی آن ایفا می‌کنند به شمار می‌رود، مجله دلتا در این مطلب قوانین ست کردن را به شما یادآوری می‌کند.

اهمیت ست کردن رنگ مبل و فرش و پرده

رنگ بندی

فرش و پرده دو رکن مهم در خانه هستند که نمی‌توان یک خانه را بدون آن‌ها تصور کرد. همانقدر که این وسایل اهمیت بالایی دارند، باید در انتخاب و قرار دادن آن‌ها دقت به عمل آوریم. اگر قصد دارید آرامش نسبی را در خانه تان ایجاد کنید، هرچه زودتر رنگ پرده و فرش را یکسان یا مکمل هم کنید. این عادت در ایرانیان بیشتر از هرجای دنیا دیده می‌شود که وقتی به سراغ خرید ملزوماتی مثل فرش، پرده و یا مبلمان می‌روند، سریعا به دنبال اجناسی با رنگ بندی کرم، سفید و قهوه ای هستند. این سه رنگ معمولا در خانه ایرانیان بیشتر از هرجای دنیا دیده می‌شود. همین مورد نشان دهنده ذوق و سلیقه ایرانیان در استفاده از رنگ‌های شبیه به هم در دکوراسیون دارد.

فایده ست کردن مبل و فرش و پرده

فرش

با ست کردن این سه عنصر شما از پراکندگی و بی نظمی رنگ‌ها در خانه جلوگیری کرده و فضایی یکنواخت و شیک تر ایجاد خواهید کرد. وسایل ست همیشه سطح زیبایی بالاتری را نزد افراد بیننده دارند. همانگونه که کت و شلوار و لباس‌های ست زیبایی خاصی دارد، فرش و پرده و مبل نیز همانند لباس‌هایی برای منزل هستند که ست آن‌ها جذاب تر است.

چگونه مبل و فرش و پرده را ست کنیم؟

پرده

ست کردن  فرش و پرده و مبل در دکوراسیون کار سختی نیست. شما باید ابتدا سلیقه خود را در نظر بگیرید و محدوده رنگ‌هایی که قصد انتخاب آن‌ها را دارید، مشخص کنید. سپس با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون خانه و همچنین سایر ملزومات بکار رفته، از رنگی استفاده کنید که با موارد گفته شده همخوانی داشته باشد. در این صورت، شما انتخاب دقیق و بسیار عالی خواهید داشت که تاثیر بسیار خوبی روی نمای خانه شما خواهد گذاشت.

ابتدا کدام موارد را ست کنیم؟

 مبلمان

این سوال در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که ابتدا مبل و پرده را ست کنیم؟ یا فرش و مبل را؟ یا فرش و پرده را؟ در جواب این سوال باید بدانید که معمولا ابتدا فرش و پرده را با یکدیگر ست کرده، و سپس اقدام به خرید مبلمان کنید. چراکه فرش و پرده دو عنصر اساسی و حیاتی در خانه هستند که عدم وجود آن‌ها به منزله تکمیل نبودن خانه است. اما مبل به عنوان عنصر ثانویه در دکوراسیون شناخته می‌شود و در بسیاری از خانه‌ها وجود ندارد. از این رو بهتر است ابتدا فرش و پرده را هماهنگ کنیم و سپس به خرید مبلی با همان ویژگی‌ها بپردازیم.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…