درمان آبریزش بینی با روش‌های خانگی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آبریزش بینی برای همه‌ ما اتفاق می‌افتد و وضعیتی است که می‌توان به‌راحتی آن را در خانه برطرف کرد.
درمان آبریزش بینی

آبریزش بینی دلایل بسیاری دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل آن، عفونت ویروسی سینوس‌ها و سرماخوردگی است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره روش‌های درمان آبریزش بینی صحبت خواهیم کرد.

 آبریزش بینی

۱. مایعات فراوان بنوشید

اگر گرفتگی بینی هم دارید، مصرف آب و مایعات می‌تواند به بهبود آبریزش بینی شما کمک کند. مصرف مایعات باعث می‌شود که مخاط سینوس‌های شما رقیق شود و تمیزکردن بینی‌تان آسان‌تر شود. در غیر این‌ صورت، مخاط بینی شما ضخیم و چسبنده می‌شود و به بینی شما بیشتر صدمه خواهد زد.

۲. دمنوش‌های داغ

از سوی دیگر، مصرف نوشیدنی‌های داغ مانند چای، بیشتر از نوشیدنی‌های خنک به شما کمک می‌کنند. نوشیدنی‌های داغ به‌سبب بخار و حرارت، راه‌های تنفسی را باز و گرفتگی آن را برطرف می‌کنند.

برخی از دمنوش‌ های گیاهی حاوی موادی هستند که گرفتگی بینی را از بین می‌برد. به‌دنبال دمنوش‌هایی باشید که حاوی مواد ضدالتهاب و آنتی‌هیستامین هستند. برخی از گیاهان دارویی این مواد، عبارت‌اند از: بابونه، زنجبیل، نعناع و گزنه.

دمنوش گیاهی

۳. بخور صورت

پژوهش‌ها نشان داده است که تنفس بخار داغ آبریزش بینی را درمان می‌کند. پژوهشی که در سال ۲۰۱۵ روی افراد مبتلا به سرماخوردگی انجام شد، نشان داد که استنشاق بخار خیلی مؤثر است. استفاده از بخار، زمان بهبودی بیماری را یک هفته کاهش می‌دهد. علاوه‌بر استشمام بخار داغ یک فنجان دمنوش گیاهی، از بخور هم استفاده کنید.

سرماخوردگی

۴. دوش آب داغ

می‌خواهید خیلی سریع از شر آبریزش بینی خلاص شوید؟ از دوش آب گرم استفاده کنید. دوش آب گرم مانند دمنوش داغ یا بخور می‌تواند به بهبود آبریزش بینی کمک کند. صورت و سینوس‌های خود را زیر دوش نگه دارید تا بهترین نتیجه را برای کاهش آبریزش بینی بگیرید.

۵. استفاده از غذاهای تند

غذاهای تند آبریزش بینی شما را بدتر می‌کنند. اما اگر نشانه‌های گرفتگی بینی دارید، غذاهای تند می‌توانند به شما کمک کنند. اگر می‌توانید غذاهای تند را تحمل کنید، بد نیست که این روش را امتحان کنید. اگر به غذاهای تند عادت ندارید، در ابتدا کمی ادویه تند را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما مفید است یا خیر.

درمان آبریزش بینی

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…