وام مسکن ۱۶۰ میلیون می‎شود؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وام مسکن ۱۶۰ میلیون می‎شود؟ مدیر امور طرح و برنامه بانک‎مسکن با اشاره به برنامه‌های این بانک برای افزایش توان خرید قشرهای با در آمد متوسط گفت : در این مورد پیشنهاد هایی  برای افزایش تسهیلات خرید مسکن به بانک مرکزی ارایه شده است که کارشناسان بانک مرکزی در حال بررسی ابعاد مختلف این پیشنهاد هستند.

وی همچنین از تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن ۱۰ میلیون تومانی برای مجرد ها و ۲۰ میلیونی برای زوج ها خبر داد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایلنا، محمدحسن مرادی گفت: متقاضیانی که از سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم استفاده می‎کردند، می‌توانستند از تسهیلات بدون سپرده این بانک نیز بهره مند شوند که این طرح با تصمیم هیأت مدیره بانک تا پایان آذر ماه تمدید شد. به این ترتیب متقاضیان دریافت تسهیلات اوراق حق تقدم خرید مسکن «مشروط به دریافت سقف تسهیلات اوراق» می‎توانند از تسهیلات بدون سپرده نیز بهره‌مند شوند.

وام مسکن 160 میلیون می‎شود؟

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن تاکید کرد: پیشنهاد های بانک مسکن برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، فقط مربوط به تسهیلات اوراق حق تقدم است و فعلاً پیشنهادی برای افزایش سقف تسهیلات مشمول سپرده‎گذاری (صندوق پس‎انداز مسکن یکم) ارایه نشده است.

محمد حسن مرادی گفت: پیشنهاد مشخص ما این بود که سقف تسهیلات مسکن مجرد ها و زوج ها از محل اوراق برابر با سقف تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‎انداز مسکن یکم افزایش یابد.

به گفته وی،  سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق در شهر تهران برای مجرد ها ۸۰ میلیون تومان و در مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز به ۶۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

هم اکنون سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق، در تهران، مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار و همچنین در سایر شهرها به ترتیب ۶۰، ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان است. این سقف  برای  زوج ها نیز به ترتیب ۱۰۰، ۸۰  و ۶۰ میلیون تومان است.

این مقام مسئول در شبکه بانکی گفت: به همین ترتیب در تسهیلات زوج‎ها از محل اوراق حق تقدم نیز پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی، برابرشدن سقف این نوع تسهیلات با تسهیلات صندوق پس‎انداز مسکن یکم است. که در صورت موافقت بانک مرکزی تسهیلات زوج ها از محل اوراق در تهران از ۱۰۰ میلیون به ۱۶۰ میلیون تومان، در شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ۸۰ میلیون  به ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری از ۶۰ میلیون به ۸۰ میلیون تومان افزایش می‎یابد.

وی تاکید کرد: البته این پیشنهاد ها برای اجرا باید به تصویب بانک مرکزی برسد.

شایان ذکر است ، با تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن، متقاضیان مجرد با استفاده از تسهیلات اوراق، تسهیلات جعاله و تسهیلات بدون سپرده در تهران در مجموع ۹۰ میلیون تومان و زوج ها در تهران نیز با این روش می‎توانند تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…