روش‌های چیدمان منزل کوچک

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر ما ایرانی‌ها دوست داریم زمانی که مهمانی به خانه‌مان می‌آید، به بهترین نحو از او پذیرایی کنیم و در خانه، فضایی مختص آن‌ها داشته باشیم. اما اکثر خانه‌ها دارای فضاهای کوچکی هستند که دکوراسیون و تزیین آن کمی دشوار است.
چیدمان فضای کوچک

به‌راحتی، جذاب ترین دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک خانه خود طراحی کنید. ما در این مقاله از مجله دلتا، روش ها و ایده های خلاقانه و موثر برای زیباسازی چیدمان فضای کوچک را معرفی می‌کنیم.

رنگ‌های روشن را وارد اتاق پذیرایی کنید!

 رنگ سفید

رنگ از آیتم‌های جدایی‌ناپذیر دکوراسیون است که باید در انتخاب آن مخصوصا برای فضاهای کوچک دقت زیادی را به‌ خرج داد. سعی کنید از رنگ‌های روشنی مانند: سفید، طوسی و خاکستری به عنوان رنگ غالب اتاق نشیمن و پذیرایی و از رنگ‌های دیگر برای پرده، فرش و اکسسوری‌ها استفاده کنید.

بازتاب نور تاثیر چشم‌گیری دارد!

نوپردازی

نور از عناصری است که باعث روشن‌تر شدن فضا می‌شود؛ پس سعی کنید از نور به نحو احسن استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از آینه، انعکاس نور را در فضا افزایش دهید و اتاق پذیرایی را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهید.

اکسسوری‌ها را فراموش نکنید!

وسایل تزیینی علاوه‌بر اینکه فضای پذیرایی را لوکس و چشم‌گیرتر می‌کند، باعث می‌شود مخاطب نظرش به اکسسوری‌ها جلب شود و ابعاد و کوچکی فضا به چشمش نیاید. گاهی حتی بهتر است از اکسسوری‌های زیادی در فضا استفاده کنید و آن را شلوغ کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کنید باید ابعاد مناسب و متناسب با اتاق نشیمن را داشته باشند.

کتاب و کتابخانه فراموش نشود!

کتابخانه

استفاده از کتاب باعث می‌شود پذیرایی کوچک شما لوکس‌تر دیده شود و اگر از کتابخانه و قفسه‌بندی استفاده کنید که از پایین تا بالای دیوار را پوشانده باشد، هم ارتفاع فضا بلندتر دیده می‌شود، هم جا برای قرار دادن ایتم های تزیینی در دکوراسیون زیاد می‌شود.

زاویه‌های نامتقارن را بپوشانید!

اکسسوری

گاهی ممکن است اتاق پذیرایی، فضایی مستطیلی یا مربعی با زوایای ۹۰ درجه نباشد؛ در این حالت می‌توانید با تزیین دیواری که صاف و زاویه‌ای ۹۰ درجه دارد، حواس مخاطب را به آن سمت جلب کنید تا نامتقارنی و کج بودن دیوار به چشم نیاید!

از گل و گیاه استفاده کنید!

پرده

موجودات زنده‌ای مانند گل و گیاه فضای زندگی را شاد می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های خلاقانه در چیدمان فضای کوچک آن‌ها را وارد اتاق پذیرایی خود کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به کمک مقداری طناب یا بند، گلدان‌ها را از سقف آویزان کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…