سرنوشت بازار مسکن در سال آینده چه خواهد شد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس مشکلات موجود در حوزه‎ی اقتصادی، روشن است که حال این روزهای مسکن وضعیت خوبی ندارد و اغلب هموطنان درگیر و دار خرید یا اجاره خانه‎ی سازگار با نیازهایشان هستند و برای دستیابی به نیاز خود دچار مشکلات ریز و درشت بسیاری شده‎اند. اما سوالی که اهمیت بسیاری دارد این است که وضعیت حوزه مسکن با توجه به نوسانات و مشکلات موجود در سال آینده به چه شکل خواهد بود؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از نامه نیوز، «فردین یزدانی» مدیر علمی طرح جامع مسکن در پاسخ به حال و روز مسکن در سال آینده و طرح‎های موجود تصویب شده برای ساخت و ساز  در این حوزه گفت: «پیش‌بینی ساخت سالانه ۹۰۰ هزار مسکن برنامه تدوین شده ماست که امکان تغییر دارد، اما سیاست‌ها و برنامه‌های تولید مسکن همان است که در طرح جامع مسکن تدوین و اعلام شده است.»

سرنوشت بازار مسکن در سال آینده

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز و عدم توان مردم در خرید خانه افزود:« وضعیت بازار مسکن متناسب با افزایش قیمت ارز و هزینه تمام شده‎ی ساخت و ساز رشد کرده است. اما هم اکنون در وضعیت خوبی نیست و به علت همین نوسانات بازار، مسکن وارد رکود تورمی شده که بعید است از این حالت خارج شود.»

یزدانی در ادامه گفت:« اگر بازار ارز ثبات پیدا کند می‌توان امیدوار بود که بازار مسکن دچار ثبات خواهد شد و چون نوسانات شدیدی در اقتصاد ایران وجود دارد نمی‌توان پیش‌بینی یک سال آینده از بازار مسکن را داشت. اما بحث اصلی اینجاست که بازار مسکن دیگر کشش رشد قیمت ندارد و کاهش معاملات مسکن گواهی این موضوع است که قیمت مسکن دیگر نمی‌تواند بیش از این افزایش یابد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…