از استفاده رنگ سرمه‌ای در خانه غافل نشوید!

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرمه‌ای رنگی شیک و با اصالت است که استفاده از آن در فضا می‌تواند نشان دهنده قدرت و ثبات در آن فضا باشد، فضایی که با این رنگ دکور شده است، حس اطمینان را به بیننده می‌دهد.
چیدمان رنگ سرمه ای

استفاده از رنگ‌هایی مثل رنگ سرمه‌ای باعث احساس اقتدار می‌شود که در نتیجه اعتماد بنفس را ایجاد می‌کند، که افراد آن را از طیف‌های رنگ آبی و نوعی رنگ با‌کلاس و خاص می‌دانند، که می‌توانند در دکوراسیون منزل، محل کار و یا حتی در ترکیب رنگ لباس خود قرار دهند. امروز در مجله دلتا در مورد ترکیب رنگ سرمه ای و مکمل آن و اصول چیدمان رنگ سرمه ای و مکمل‌های آن توضیح می‌دهیم.

سرمه ای با سفید

رنگ سرمه‌ای

چیدمان رنگ سرمه ای و مکمل آن، رنگ سرمه‌ای تقریبا با تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شود. اگر همیشه رنگ مشکی برای‌تان جذاب بوده، سرمه‌ای نیز یک رنگ جایگزین خوب است. این رنگ در تضاد با رنگ سفید است و می‌تواند به خوبی با فضای اتاق خود وفق داده و تمام وسایل خانه را بیش از گذشته برجسته و خاص نشان دهد. به‌علاوه از آنجایی که سفید رنگی مثبت و آرام است می‌تواند در کنار رنگ سرمه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

سرمه ای با زرشکی

کلاسیک

سرمه ای بیشتر برای خانه‌هایی با سبک کلاسیک استفاده می‌شود. سبک کلاسیک، سبکی باشکوه بوده و در دکوراسیون داخلی اصالت را نشان می‌دهد. در این میان زرشکی یکی از رنگ‌های پرطرفدار این سبک است که اتفاقا با رنگ سرمه‌ای بسیار چشم نوازی می‌کند. به این ترتیب اگر در نظر دارید رنگ سرمه‌ای را با دکوراسیونی به سبک کلاسیک ترکیب کنید می توانید مبلمان زرشکی رنگ را با رگه‌های سرمه‌ای انتخاب کرده و از آباژورها و مجسمه‌های مشکی رنگ نیز برای هرچه خاص نشان دادن فضای منزل بهره مند شوید.

سرمه ای با خاکستری

رنگ خنثی

پیشنهاد ما برای استفاده از این ترکیب به کسانی است که خانه هایشان تقریبا بزرگ است، زیرا این دو رنگ اگر در فضایی کوچک در کنار هم بنشینند خانه را بسته و دلگیر نشان می‌دهند و در عوض در خانه ای بزرگتر می‌توانند با استفاده از رنگ سرمه ای و مکمل های آن یک دکوراسیون اشرافی و البته مدرن را به ارمغان آورند.

سرمه ای و زرد لیمویی

مکمل رنگ سرمه ای

رنگ زرد، رنگی گرم و شاد است و نور را به خوبی منعکس می‌کند. همین دو ویژگی کفایت می‌کند تا در چیدمان رنگ سرمه ای مغرور و سرد را در کنار زرد لیمویی قرار دهیم. البته رنگ زرد، حتی اگر به میزان اندک در یک فضا استفاده شود بسیار به چشم می‌آید بنابراین بهتر است در استفاده از آن خسیس باشیم.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطالب بیشتر در این زمینه، “فرش ایرانی در خانه‌های مدرن ” را در مجله دکوراسیون دلتا را از دست ندهید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۲۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۴۲ ب٫ظ

  6. متین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۱۸ ب٫ظ

  8. علی‌داه

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

    بسیار‌اموزنده‌بود

    پاسخ

  9. علی‌داه

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

    بسیار‌اموزنده‌بود

    پاسخ

  10. علی‌داه

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

    بسیار‌اموزنده‌بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…