با کمترین هزینه مبل خود را نو کنید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای نو کردن مبلمانتان، در یک فضای محدود ذهنی فکر نکنید. شما باید به پارچه‌ها و رنگ‌های دیگر برای ترکیب‌بندی جدید مبلمان منزلتان مدام فکر کرده و ایده پرداز باشید.
روکش مبل

شاید قصد تغییر ظاهری و نو کردن مبلمان منزل را داشتید اولین گزینه برای تغییر ظاهر مبلمان استفاده از روکش مبل است.کاری که هم به صرفه‌ است و هم اینکه با تنوع پارچه‌ها کلی ایده‌های خوب می‌توانید داشته باشید؛ بیایید تعدادی از ایده‌های جدید در طراحی رویه‌ مبل‌ها را با هم  در مجله دلتا مرور کنیم.

با رنگ‌ها بازی کنید

مبلمان

 

وقتی فضای کافی دارید اصلا از به کار بردن روکش مبل رنگی نگران نباشید. در اتاق‌های نشیمن بزرگ می‌توان با راحتی خیال هر رنگ تند و زنده‌ای را امتحان کرد. اگر به این فکر هستید که یک تغییر دکوراسیون حسابی داشته باشید از رنگ‌های نارنجی و قرمز غافل نشوید.فقط باید یادتان باشد مبل‌های رنگی زمانی خانه‌ای مدرن برای‌تان می‌سازند که رنگ دیوارها روشن و ساده باشد. اگر رنگ دیوارهای خانه‌تان تند و گرم است بهتر است دور مبل‌های شاد و رنگی را خط بکشید.

آسایش طلب ها سرد کار کنند

رنگ سرد

اگر در خانه‌تان فقط به دنبال آرامش هستید و آسایش را به هر چیزی ترجیح می‌دهید، بهتر است از رنگ‌های سرد برای رویه‌ مبل‌های‌تان استفاده کنید. رنگ‌های گرم برای شما که دنبال سکون در خانه هستید اصلا مورد مناسبی نیست اگر رنگ دیوارها و پرده‌های‌تان هم سرد هستند، بهتر است بافت پارچه‌های مبل و کوسن‌ها ضخیم‌تر انتخاب شوند تا جلوه بیشتری به خانه دهند. بافت‌ها به هر خانه‌ای شخصیت خاص می‌دهند.

راه راه های قدیمی دوباره آمدند

ترکیب رنگی

راه‌راه خط‌های کشیده عمودی و افقی و با رنگ غالب کرم و قهوه‌ای این طراحی سال‌ها فراموش شد تا اینکه دوباره به مدد نسل نوی طراحان دکوراسیون دوباره سر و کله خط‌های موازی آشنا در خانه‌ها پیدا شد به‌خصوص مبل‌هایی با راه‌های پهن در رنگ‌های ملایم. این رویه مبل‌ها هم فضای خانه را گرم و غیر رسمی و هم می‌تواند در نو کردن مبلمان خانه شما تاثیر زیادی داشته باشند.

گلدارها شادترند

پارچه گلدار

همان‌قدر که رنگ‌ها ترس ندارند استفاده از پارچه‌های گلدار شلوغ هم ترسناک نیستند و فقط باید کمی با روحیات شما مطابق باشند. رویه مبل‌های گلدار که به‌تازگی دوباره به بازارها بازگشته‌اند می‌توانند به خانه‌ ظاهری شیک دهند در عین حال که نشان‌دهنده شخصیت شاد و سرزنده شما هستند.

خانه‌های کوچک مبل‌های یک رنگ

خانه کوچک

مبل‌هایی که فقط از یک رنگ‌ در ترکیب پارچه‌های‌شان استفاده شده به درد فضاهای کوچک می‌خورند. اگر خانه‌تان فضای کوچکی دارد، مبل‌های یک‌دست به‌خصوص با رنگ‌های نسبتا گرمی مثل نارنجی فضای خانه‌تان را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهند و هم این محل نشیمن خانه‌تان را شیک و به‌روز می‌کنند. فقط کافی است یک نورپردازی مناسب برای خانه انتخاب کنید آن وقت به معجزه پارچه‌های رومبلی و فضای دوست‌داشتنی‌شان پی می‌برید.

تضاد هم گاهی بد نیست

رنگ گرم

تصور کنید که همه مبل‌های این اتاق یک‌دست و یک‌رنگ بودند؛ مثلا همه‌شان یا کرم‌رنگ بودند یا قهوه‌ای. به نظرتان خیلی دلگیر و کسالت‌بار نمی‌شد؟ این روزها طراحان دکوراسیون داخلی برای اینکه کسالت آپارتمان‌های کوچک را بگیرند، مبل‌ها را با رنگ‌های متضاد هم قرار می‌دهند. فقط باید دقت داشت که هارمونی رنگ‌ها و تضاد آن‌ها با هم به‌درستی انتخاب شود و گرنه فضای خانه پر از رنگ‌های ناهمگون است که با هیچ ترفندی هم درست نمی‌شود.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  2. زهرا زهرا

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۵ ب٫ظ

    عالی عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۲۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ در ۲:۴۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  7. سلین

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۳:۰۸ ب٫ظ

    خیلی بده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…