تاثیر سیر در درمان سرماخوردگی

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیر برای سرماخوردگی یک درمانگر قوی خانگی است. برای این که گلودردی که دارید کاهش پیدا کند و میکروب‌ها و ویروس‌ها از بدنتان خارج شود، بهترین راه خوردن سیر خام است.
خواص سیر برای سرماخوردگی

سیر و سرماخوردگی

برای این که همیشه بدنی سالم و حافظه‌ای قوی داشته باشید، به شما توصیه می‌کنیم مصرف سیر را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید. سیر برای افزایش استحکام استخوان‌ها و پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف موثر است. مهم‌ترین خواص سیر که آن را به یکی از مواد غذایی محبوب برای خانواده‌ها تبدیل کرده، تقویت سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی است. سیر ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس است و یکی از موثرترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی برای بدن محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره خواص سیر برای سرماخوردگی صحبت خواهیم کرد.

درمان سرماخوردگی

سیر خام بهتر است یا سیر پخته؟

خواص سیر خام بیشتر از خواص سیر پخته است. به همین دلیل توصیه می‌شود برای درمان سرماخوردگی سیر را به صورت خام مصرف کنید. با این وجود استفاده از سیر را برای طبخ غذا‌های متنوع متوقف نکنید. سیر پخته نیز خواص زیادی دارد و طعمی منحصر به فرد به غذا می‌بخشد. مصرف سیر در پخت و پز سبب می‌شود که هم بتوانید غذا را خوشمزه کنید و هم از خواص بی‌شمار این ماده غذایی خوش طعم بهره‌مند شوید.

قورت دادن سیر برای سرماخوردگی

خوردن سیر به صورت خام برای افراد زیادی یک کابوس به حساب می‌آید؛ زیرا بوی سیر و طعم تند و تیز آن با جویدن این ماده غذایی درون دهان می‌پیچد و تا عمق جان را می‌سوزاند. برخی از افراد علاقه چندانی به خوردن سیر ندارند و ترجیح می‌دهند از دیگر مواد غذایی برای درمان سرما خوردگی و تأمین ویتامین‌های مورد نیاز بدن استفاده کنند.
اما روش ساده‌ای برای بهره‌مندی از خواص سیر وجود دارد. بهترین روش مصرف سیر خام این است که به جای جویدن این ماده غذایی، آن را به بخش‌های کوچک تقسیم کرده و مانند قرص قورت دهید. سیر تازه درون معده هضم می‌شود و ویتامین‌هایش به بدنتان می‌رسد.

سیر و عسل برای سرماخوردگی

برای این که طعم سیر هنگام مصرف خوشایندتر باشد، سیر خام را با عسل ترکیب کرده و مصرف کنید. عسل ضد باکتری و ضد ویروس است. مصرف این ماده غذایی درد و التهاب گلو و سوزش آن را بهبود می‌دهد. عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به سرماخوردگی در آینده را کاهش می‌دهد.
ترکیب سیر و عسل یک معجون معجزه‌آسا برای درمان سرماخوردگی‌های شدید و خفیف محسوب می‌شود. در این روش باید عسل را درون یک قاشق چای‌خوری ریخته و سپس یک حبه سیر را به تکه های کوچک تقسیم کنید. این قطعات را روی عسل بریزید و معجون سیر و عسل را نوش جان کنید.

تقویت بدن

ماست و سیر برای سرماخوردگی

ماست یک ماده غذایی حاوی پروبیوتیک بوده و یکی از مواد غذایی مفید برای درمان سرماخوردگی است. این ماده غذایی حاوی پروتئین و کلسیم است و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان سرماخوردگی مصرف ترکیب سیر و ماست است. با خوردن این ترکیب شفابخش می‌توانید بهبودی‌تان را به دست بیاورید و به زندگی عادی برگردید.

چای سیر

مصرف مایعات گرم در درمان آنفولانزا و سرماخوردگی تأثیر قابل توجهی دارد. اگر می‌خواهید سرماخوردگی سریع‌تر از بدن‌تان خارج شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم چای سیر را امتحان کنید. برای تهیه این چای، کافی است یک لیوان آب را به همراه دو حبه سیر روی گاز قرار دهید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه چای سیر آماده است و با اضافه کردن مقداری عسل به آن می‌توانید چای را مصرف کنید.

استفاده از مکمل‌های سیر

با وجود این که روش‌های فراوانی برای استفاده از سیر و عوض کردن طعم آن وجود دارند، اما هنوز هم افرادی وجود دارند که قادر به خوردن سیر نیستند. این افراد برای درمان سرماخوردگی و استفاده از خواص سیر باید از مکمل‌های این ماده غذایی که در بازار عرضه شده‌اند استفاده کنند.

آیا سیر برای گلو درد مضر است؟

خواص سیر

برخی از افراد تصور می‌کنند که سیر به دلیل تند و تیز بودن، سبب بدتر شدن گلودرد سرماخوردگی خواهد شد. در صورتی که مصرف سیر خام سبب آزاد شدن ماده‌ای به نام آلیسین می‌شود که میکروب‌کش است. آلیسین ویروس‌هایی که در گلو وجود دارند را از بین می‌برد. خوردن سیر تازه، مصرف روغن سیر و استفاده از سیر پخته برای درمان گلو درد مؤثر است.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۳۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۵۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…