فعالیت‌های ساده و مفرح برای تقویت ذهن و حافظه

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ورزش و تمرین تنها برای بدن نیست و آموزش و نرمش ذهن با استفاده از فعالیت‌های ساده و مفرح نیز به همان اندازه مهم است. در واقع، باید به صورت همزمان به آمادگی ذهنی و جسمی خود فکر کنید.
mental training brain 1024x683 1 فعالیت‌های ساده و مفرح برای تقویت ذهن و حافظه

نیازی نیست تا تمرینات سختی برای خود تدارک ببینید اما برای اینکه زندگی خوبی داشته باشید، باید به این تمرینات اهمیت بدهید. انجام چند تمرین شناختی و ذهنی در طول هفته می‌تواند تغییر عمده‌ای را در زندگی شما ایجاد کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با برخی فعالیت‌ها برای تقویت ذهن آشنا می‌شوید.

۱- تفکر در مورد موضوعات مختلف  

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌های درگیر کردن مغز فکر کردن در مورد راه‌حل‌های مختلف برای یک چالش ذهنی است. اگر در ایده‌پردازی به صورت انفرادی خوب نیستید، از دوستتان بخواهید تا به شما پیوسته و با هم ایده‌پردازی کنید. هنگامی که یک نویسنده در تلاش است تا موضوعی را برای نوشتن بیابد، از همکارانش می‌خواهد تا ایده‌های خود را مطرح کنند.

۲- رقص

مگر رقص یک فعالیت بدنی نیست؟ بله، اما برای هماهنگی لازم است تا مغز شما نیز آموزش ببیند که بسیار عالی و بسیار سرگرم کننده است. مطالعات نشان می‌دهند که رقص باعث افزایش مهارت‌های شناختی متعدد می‌شود. مهارت‌هایی مانند برنامه ریزی، تقویت حافظه، سازماندهی و خلاقیت در این دسته هستند.

تقویت ذهن و حافظه

۳- یادگیری یک زبان جدید

یادگیری یک زبان جدید به عنوان یک روش تقویت ذهن به زمان نیاز دارد. اما اگر آن را به درس‌های کوچک و روزانه تقسیم کنید، ساده تر از آن است که فکر می‌کنید. در یادگیری زبان، هر درس بر درس و دانش قبلی سوار می‌شود و شما برای ادامه درس‌ها و بهبود یادگیری نیازمند مرور درس‌ها به صورت دوره‌ای خواهید بود.

۴- بازی‌های رومیزی

بازی‌های رومیزی مخصوصا هنگامی که به صورت گروهی انجام شوند، می‌توانند تمرین ذهنی بسیار سرگرم کننده‌ای باشند. اما همه بازی‌های رومیزی به یک اندازه کارا نیستند و درجه سختی‌های متفاوتی دارند. از بازی‌های رومیزی که نیازی به فکر کردن ندارند و تنها شانس شما دخیل است، دوری کنید و سعی کنید بازی‌های رومیزی چالش برانگیزتری را انتخاب کنید.

۵- بازی‌های کارتی

بازی‌های کارتی، مهارت‌های شناختی باعث تقویت ذهن شما می‌شوند. البته این بازی‌ها مزایای دیگری نیز دارند که باعث شده توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود. این بازی‌ها قیمت پایینی دارند و به راحتی می‌توان در هر مکانی آن‌ها را انجام داد. همچنین، با داشتن یک بسته کارت، بازی‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانید بازی کنید.

فعالیت های تقویت ذهن

۶- پازل‌ها

پازل‌ها ابزاری عالی برای تقویت ذهن و ایجاد مهارت‌ شناختی خاصی مانند ادراک بصری هستند. ادراک بصری مهم است زیرا میزان این توانایی در افرادی که به سمت بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر می‌روند، تغییر می‌کند.

۷- موسیقی بنوازید

گوش دادن به موسیقی روشی عالی برای دست یافتن به آرامش ذهنی است اما نواختن موسیقی یک قدم فراتر می‌رود. در واقع این فعالیت بیش از اینکه شما را سرگرم کند، باعث تمرین ذهن و تمرکز شما می‌شود. به یاد داشته باشید سازی را که همیشه دوست داشتید انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر همیشه می‌خواستید ویولن یاد بگیرید، صرفاً به دلیل ارزان‌تر یا آسان‌تر بودن به سمت گیتار نروید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «حقایقی درباره مغز انسان که ثابت می کند توانایی هر کاری را داریم» را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۰۷ ب٫ظ

  2. فاطمه احمدی

    ۱۴ دی ۱۳۹۹ در ۱:۴۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۰:۴۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۴۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۴۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۵۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…