دریاچه‌ای که جزایر آن شناورند!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا به حال آرزوی ایستادن روی سطح یک دریاچه را داشته‌اید؟ منظورم ایستادن داخل یک قایق نیست، بلکه دقیقا ایستادن روی بستری از چمن که روی آب شناور و در حال تلاطم است!
جزایر شناور

وقتی صحبت از زیبایی‌های طبیعی به میان می‌آید، بدون شک دریاچه‌ها یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌ها هستند. در شمال شرقی هند ایالتی به اسم مانیپور هست که دریاچه‌ای تماشایی و در عین حال عجیب دارد. بر روی این دریاچه تا چشم کار می‌کند توده‌هایی را می‌بینید که درست مثل جزایر شناور به نظر می‌آید و از آنجایی که شناور هستند به اینجا لقب دریاچه شناور را داده‌اند. برای اینکه دریاچه عجیب لوکتاک را بیشتر بشناسید، در ادامه مجله دلتا را همراهی کنید.

جزایر شناور را بشناسیم

تصور کنید بر روی جایی ایستاده‌اید که بر روی آب شناور است. اگر فکر می‌کنید داریم درباره سکانسی از یک فیلم حرف می‌زنیم، سخت در اشتباهید چون این چیزی است که در مانیپور هند هرروز به واقعیت تبدیل می‌شود. به دریاچه لوکتاک (Loktak Lake) خوش آمدید! بزرگ‍ترین دریاچه آب شیرین شمال شرقی هند! چیزی که در مورد این دریاچه عجیب است جزایر شناور بر روی سطح آن است که به آن‌ها فومدی می‌گویند.

جزایر شناور

فومدی چیست؟

جزایر شناور یا فومدی‌ها توده‌های سرسبزی هستند که از گیاهان، خاک و مواد ارگانیک دیگر تشکیل شده‌اند. فومدی‌ها طوری بر روی این دریاچه قرار گرفته‌اند که با دیدن آن‌ها فکر می کنید که هزاران جزیره هستند.
در واقع این فومدی‌ها شبیه جزایر شناور مینیاتوری هستند و در شکل‌های مختلف بر روی آب شناورند. فومدی‌ها مثل توده‌های یخ شناور هستند با این تفاوت که به جای یخ از گیاهان درست شده‌اند.
فومدی

فومدی‌‌ها چگونه ایجاد می‌شوند؟

وقتی در فصل زمستان بارندگی کم می‌شود سطح آب دریاچه پایین می‌رود. در این حالت ریشه‌های این گیاهان به کف دریاچه می‌رسد و فومدی‌ها رشد می‌کنند. چیزی که این دریاچه را خاص‌تر کرده، پارک ملی سانگای است. در این پارک ملی تعداد زیادی از گوزن‌های در معرض خطر به اسم سانگای زندگی می‌کنند. این پارک در سال ۱۹۷۷ فقط به یک دلیل به پارک ملی تبدیل شد: “تا گوزن سانگای را از خطر انقراض نجات دهد”.

دریاچه لوکتاک

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، این جاذبه‌ها در طول روز ناپدید می‌شوند! را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۰۹ ب٫ظ

  5. صدیقه صمدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  7. وجیهه

    ۲ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۲۴ ب٫ظ

    اوووووووووو….به و به و بهههههه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…