رنگ خنثی در چیدمان

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب رنگ مناسب برای خانه، نه تنها می تواند زیبایی طراحی داخلی خانه را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه می تواند در حس و حال موجود در فضا نیز موثر باشد.
رنگ رنگ های خنثی در دکوراسیون

همیشه طراحان داخلی و کارشناسان دکوراسیون توصیه می کنند که در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل خود، نهایت دقت و حوصله را به کار بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا چیدمان رنگ های خنثی در دکوراسیون را برسی می‌کنیم.

کدام رنگ ها، رنگ خنثی هستند؟

رنگ بژ

رنگ های خنثی مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری، دودی و رنگ‌های دسته کرم، بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی، کرومی و شنی، رنگ هایی هستند که به عنوان رنگ‌های بی‌طرف و خنثی در دکوراسیون و به عنوان رنگ‌های زمینه کاربرد فراوانی دارند.

تاثیر رنگ خنثی در دکوراسیون

ترکیب رنگ

این رنگ‌ها ماهیتی ملایم و بی‌رنگ دارند و به همین سبب که تاثیر کمی نسبت به رنگ‌های پررنگ‌تر بر فضا دارند، خنثی نامیده می‌شوند و در دکوراسیون به دلیل قابلیت انطباق با اجزای دکوراسیون کاربرد فراوانی دارند و همچنین هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شوند.

با رنگ خنثی پاییز را به خانه ببریم

رنگ پاییزی

رنگ خنثی در بعضی موارد تلفیقی از رنگ‌ها هستند و یا ته زمینه رنگ‌های دیگر را در خود دارند برای مثال در رنگ بژ ممکن است سایه‌هایی از صورتی، قهوه‌ای مایل به زرد و یا طلایی وجود داشته باشد و یا سفید ممکن است کمی عاجی، زرد، صورتی یا هلو در خود داشته باشد اما در همه موارد از رنگ خنثی به دو روش می‌توان در دکوراسیون بهره گرفت اولین روش کاربرد آن‌ها به تنهایی برای ایجاد فضایی ملایم و لطیف و یا در روش دوم استفاده به عنوان پس زمینه رنگ فضا و استفاده از رنگ متضاد برای ایجاد کنتراست رنگی می باشد.

 رنگ خنثی را در کجا استفاده کنیم

رنگ طوسی

اگر تمایل به استفاده از رنگ‌های خنثی به تنهایی دارید، می‌توانید برای جلب توجه و افزایش زیبایی فضا از پارچه طرح‌دار و یا از تلفیق سبک‌های دکوراسیون و اجزای دکوری و یا از تُناژ‌های متفاوت چوب برای زیبایی بیشتر استفاده نمایید. همچنین استفاده از بافت ایده‌ای هوشمندانه برای روح و گرما بخشیدن به فضا است تا فضا از بی‌رنگی خارج شده و سبب یکنواختی و ایجاد فضایی کسالت بار نشود.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۱:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…