نرخ متعارف اجاره‌بها در منطقه یک تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نرخ متعارف اجاره‌بها در منطقه یک تهران برای یک متر آپارتمان مسکونی بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است که این رقم بر اساس موقعیت قرارگرفتن ملک، عمر بنا و امکانات آپارتمان متغیر است.

به گزارش مجله دلتا به نقل ازدنیای اقتصاد، اگرچه با گذشت تابستان بازار ملک با کاهش تقاضا برای جابه جایی ملک چه در بازار خرید و چه در بازار اجاره‌بها رو به رو است، اما در تهران دستکم در بازار املاک اجاره‎ای ، «رکود مطلق» در هیچ‌فصلی ازسال روی نمی‌دهد و همواره  موجر برای سپردن ملک اجاره‎ای  و مستاجر  برای اجاره ملک مسکونی در بازار حضور دارند.

نرخ متعارف اجاره‎بها در منطقه یک تهران

در بازار آپارتمان‌های اجاره‎ای منطقه یک نیز این وضع حاکم است . در روزهای اخیر تعداد زیادی واحد مسکونی نزد بنگاه‌های املاک آگهی شده است. اجاره‌بهای پیشنهادی این آپارتمان‌ها اغلب با همان قیمت تابستان اعلام شده، اما مشاوران املاک می‌گویند بازار اجاره تحت تاثیر کاهش متقاضی تقریبا”کساد است و بنابراین اغلب کسانی که مایل به اجاره دادن ملک هستند، ناگزیرند با قدری تعدیل در بهای پیشنهادی، قرارداد اجاره را منعقد کنند.

البته در منطقه یک عرف اجاره‌بها به حدی بالا است که حتی اگر این رقم تعدیل شود، باز هم موجر  آن‌قدر سود می برد که به اجاره دادن ملک خود مایل باشد و برای رسیدن دوباره فصل رونق بازار اجاره صبر نکند.

برای مثال اجاره‌بهای آپارتمان ۷۰ متری ۱۲ ساله با امکانات انباری و آسانسور، متری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعریف و به این ترتیب رهن کامل این آپارتمان برای مدت یک سال ۱۶۵ میلیون تومان اعلام شده است. البته موجر این رقم را با فرمول «یک میلیون تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه» به رهن ۱۰۰ میلیون و اجاره ماهانه ۲ میلیون تومانی تبدیل کرده است.

عرف اجاره‌بها در منطقه یک همین حدود است، در عین حال آپارتمان‌های لوکس در محله‌های لوکس با ودیعه متری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز عرضه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…