مصرف روزانه تخم‌مرغ خطر ابتلا به دیابت را ۶۰ درصد افزایش می‌دهد

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تخم مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاها برای وعده صبحانه به شمار رفته و فواید متعددی دارد، اما مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد این ماده غذایی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.
163f7e5e448f6fe06934cef1e43deb08 مصرف روزانه تخم‌مرغ خطر ابتلا به دیابت را ۶۰ درصد افزایش می‌دهد

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی در همکاری با دانشگاه پزشکی چین و دانشگاه قطر، تأثیرات مصرف تخم مرغ در بزرگسالان چینی را در بازه ۱۸ ساله (۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹) بررسی کردند. این تحقیق نشان می‌دهد خطر ابتلا به دیابت در افرادی که به طور روتین روزانه یک یا تعداد بیشتری تخم مرغ (معادل ۵۰ گرم) مصرف می‌کنند، ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این تحقیق جدید بخوانید.

خطر ابتلا به دیابت و تخم مرغ

دکتر «مینگ لی» (Ming Li) همه‌گیرشناس و متخصص سلامت عمومی از دانشگاه استرالیای جنوبی افزایش دیابت به ویژه در چین را نگران کننده دانسته و یکی از دهلایل آن را تغییر رژیم غذایی مردم این کشور می‌داند. به او رژیم غذایی مردم چین در چند دهه اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده و بسیاری از مردم این کشور از رژیم‌های حاوی سبزیجات و غلات به رژیم‌های فرآوری شده شامل مقادیر زیادی گوشت، تنقلات و غذاهای بسیار چرب روی آورده‌اند.

محققان می‌گویند تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که مصرف زیاد تخم مرغ در طولانی مدت (بیش از ۳۸ گرم در روز) خطر ابتلا به دیابت را در بزرگسالان به طور تقریبی ۲۵ درصد افزایش می‌دهد. به گفته او خطر ابتلا به دیابت در بزرگسالانی که زیاد تخم مرغ مصرف کرده بودند (بیش از ۵۰ گرم یا معادل یک تخم مرغ در روز)، افزایش ۶۰ درصدی نشان داده است. این پزشک می‌گوید خطر ابتلا به دیابت در زنان بیشتر از مردان بوده است.

به گفته محققان این تحقیق نشان می‌دهد که مصرف زیاد تخم مرغ با افزایش ریسک ابتلا به دیابت در بزرگسالان چینی رابطه دارد، اما برای رسیدن به یک رابطه علت و معلولی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

بیشتر بخوانید: این احتمال وجود دارد که به لطف تلاش‌های «Wyss Institute» دانشگاه «هاروارد» در آینده بتوانیم به وسیله یک ترکیب دارویی جدید با سخت ترین سرطان ها مبارزه کنیم. برای مطالعه بیشتر مطلب «کشف ترکیب دارویی جدیدی برای مبارزه با سخت ترین سرطان ها» را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۵:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…