لوستر مناسب برای خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از نورپردازی خانه اشتباه می‌تواند تمام هنر معماری را از بین ببرد و باعث شود زیبایی‌های منزل به چشم نیاید. از همین رو باید در انتخاب لوستر مناسب بسیار دقت کرد.
انواع مدل لوستر

انتخاب نور مناسب برای منزل مانند خلق یک اثر هنری می‌ماند. با انتخاب صحیح بین انواع مدل لوستر می‌تواند زیبایی‌ خانه را دوچندان کرد و همچنین نورپردازی خانه غلط می‌تواند یک دکوراسیون زیبا را زشت نمایش دهد. برای انتخاب لوستر مناسب چند نکته ساده باید رعایت شود که در مجله دلتا به آن ها اشاره می‌کنیم.

لوستر مناسب برای فضاهای مختلف خانه

لوستر

نور مناسب برای هر اتاق باید بسته به کاربری آن فضا انتخاب شود. به این معنی که هنگام انتخاب نور مناسب باید در نظر گرفت در این اتاق چه کاری انجام می‌شود و بر همین اساس نور و منبع نور مناسب را انتخاب کرد. روشنایی خانه در همه بخش‌های آن یکسان و یک شکل نیست. به همین ترتیب لوستری که برای اتاق پذیرایی انتخاب می‌شود با اتاق خواب فرق می‌کند.

لوستر مناسب برای اتاق پذیرایی

آباژور

اگر تصمیم دارید تا لوستر اتاق پذیرایی خود را تغییر دهید و به دنبال منبع نور جدیدی می‌گردید باید با توجه به شرایط اتاق انتخاب لوستر مناسب را انجام دهید. برای این انتخاب باید به دکوراسیون اتاق و رنگ‌های استفاده شده در مبلمان دقت کرد. انتخاب لوستر کلاسیک و بسیار بزرگ برای فضاهای کوچک باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به نظر برسد.

چگونه یک لوستر مناسب انتخاب کنیم

سبک لوستر

لوسترها تنها به عنوان منبع روشنایی خانه کاربرد ندارند بلکه آن‌ها به عنوان یک وسیله دکوراسیون خانه را تکمیل می‌کنند. هنگام انتخاب لوستر مناسب منزل باید دقت شود تا با باقی وسایل  هماهنگی داشته باشد. برای تامین نور مورد نیاز لازم نیست تمام لوسترها سقفی باشند با انتخاب لوستر دیواری، آباژورهای ایستاده و رومیزی می‌توان نور را از منابع کوچک‌تری گرفت.

سبک لوستر

نورپردازی

هنگام انتخاب لوستر سبک دکوراسیون ‌تان را در نظر بگیرید. در انواع مدل لوستر که غالبا روشنایی کمتری دارند و در ترکیب ‌شان فلز یا چوب به کار رفته مناسب خانه‌های مدرن هستند و در مقابل لوسترهای بزرگ، کلاسیک و پرنور که معمولا بلوری و کریستال هستند، هماهنگی بیشتری با دکوراسیون و سبک چیدمان خانه‌های سنتی دارند.

محل آویزان کردن لوستر

نورپردازی خاص

این نکته مهمی است که هنگام دکوراسیون خانه باید به آن توجه داشت. اما برخلاف قانون معمول دکوراسیون سنتی که لوسترها از مرکز اتاق آویزان می‌شوند در دکوراسیون مدرن می‌توان فضاهای دیگری را برای نصب در نظر گرفت.درخصوص اتاق نشیمن اما جای تغییر بسیار وجود دارد. لوستر اتاق نشیمن می‌تواند در گوشه‌ای از اتاق آویزان شود و پیرو قوانین دکوراسیون داخلی نشود. آویزان کردن لوسترهای بلند در گوشه اتاق نیز یکی از تکنیک‌هایی است که به زیبایی اتاق نشیمن اضافه می‌کند.

کاربرد لوسترهای دیواری در انتخاب روشنایی خانه

اتاق نشیمن

لوسترهای دیواری و نورهای کوچک دیگری که به عنوان نورهای غیرمتمرکز شناخته می‌شوند می‌توانند به زیبایی فضای شما اضافه کنند. استفاده از این منبع‌های نور می‌تواند توجه را به سوی خاصی جلب کند. مدل دیواری در روشن کردن راهروها و همچنین تابلوهای آویزان‌شده کاربرد بسیاری دارند. با نصب در بخشی از اتاق می‌توان فضایی خاص ایجاد کرد. به عنوان مثال قرار دادن یک آباژور ایستاده به همراه یک مبل راحتی در گوشه اتاق می‌تواند فضای مناسبی برای مطالعه آخر شب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…