علائم پوستی کرونا را بشناسید!

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علائم کرونا از تب و سرفه تا از بین رفتن کامل حس بویایی (Anosmia) متغیر هستند؛ گاهی مواقع نیز بیماری بدون علامت است.
علائم پوستی کرونا

علائم کرونا

علائم کرونا از فردی به فرد دیگر تغییر می کند. همین موضوع در مورد علائم پوستی نیز صادق است. ما در حال جمع آوری اطلاعات از بیمارستان‌های سراسر جهان هستیم تا تاثیر این بیماری بر بزرگترین عضو بدن انسان را بیش از پیش مورد واکاوی قرار دهیم. اگر علائم پوستی کرونا را دارید، می‌توانید به پزشک متخصص پوست و مو یا متخصص عفونی یا فوق تخصص ریه مراجعه کنید. در ادامه همراه مجله دلتا باشید.

علائم پوستی کرونا چیست؟

پوست اکثر افراد مبتلا به کرونا دچار تغییر نمی‌شود با این حال تعداد افرادی که اولین علامت ابتلای آن‌ها به این بیماری، علائم پوستی بوده، در حال افزایش است. بسیار مهم است که توجه کنیم در برخی از بیماران، لکه‌های پوستی چند روز قبل از آنکه بیمار احساس بدحالی کند ظاهر می‌شوند. در سایر موارد، علائم پوستی چند روز پس از بروز تب، سرفه و اختلال در تنفس ایجاد می‌شوند. در این مطلب به طور مختصر به علائم پوستی این ویروس که تا کنون شناسایی شده‌اند می‎پردازیم.

کهیر

انگشتان(پا) کوویدی

این نام به نوعی برجستگی پوستی دردناک به رنگ قرمز تا بنفش اطلاق می‌شود که فقط روی انگشتان پا ظاهر می‌گردد (گاهی مواقع علاوه بر انگشتان پا، بر رو پاشنه ی پا، کف دست یا حتی انگشتان دست نیز دیده می‌شود) ظاهر این ضایعات دقیقا مشابه ضایعات کهیر(Pernio) است که در اثر تماس مکرر با سرما هم در کودکان و هم در بزرگسالان بوجود می‌آیند.

ضایعات شبه آبله مرغان

ضایعات شبه آبله مرغان، برجستگی‌های کوچک و صورتی رنگی هستند که درون آن‌ها پر از مایع شفاف است(وزیکول) و مشابه ضایعاتی هستند که در اثر عفونت با ویروس واریسلا-زوستر(آبله مرغان) به‌وجود می‌آیند. این ضایعات بیشتر در ناحیه تنه، بازو و ساق پا دیده می‌شوند.

آبله مرغان

کهیر

یکی دیگر از علائم کرونا ، پیدایش کهیر در پوست است (به آن Urticaria نیز می‌گویند). نشانه کهیر این است که به صورت ناگهانی روی پوست ظاهر می‌شود و فرد را دچار خارش شدید می‌کند. محل ضایعات کهیر مرتبا دچار تغییر می‌شود به نحوی که به ندرت بیش از ۲۴ ساعت در محل قبلی خود باقی می‌مانند و در هر بخشی از پوست می‌توانند تظاهر پیدا کنند. کهیر از جمله مشکلات بسیار رایج پوستی است چرا که در اثر عوامل متعددی نظیر عفونت‌های ویروسی، داروها و حساسیت‌های محیطی بوجود می‌آیند‌. مطرح کردن کرونا به‌عنوان یکی از علل قطعی کهیر دشوار به نظر می‌رسد.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۳۹۹ در ۹:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۴۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  7. احمد

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۴۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۰۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۴ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۴ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…