خوشبو کردن خانه با روش‌ های آسان و طبیعی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خوشبو کردن خانه

خوشبو کردن خانه با روش‌های آسان و طبیعی ممکن است. هر خانه‌ای عطر خاص خود را دارد که با آن شناخته می‌شود. یادها و عطرها چنان در هم تنیده‌اند که تفکیکشان از یکدیگر غیرممکن است. خیلی از ما حتی بعد از گذشت سالیان هنوز هم با شنیدن بعضی عطرها یاد عطر خانه‌ی مادربزرگمان می‌افتیم. اما شما دوست دارید خانه‌تان با چه عطری در خاطره‌ها باقی بماند؟ برای خوشبو کردن خانه از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟

روی اجاق چیزی بجوشانید

مادربزرگ‌ها از این روش برای خوشبو کردن خانه استفاده می‌کردند؛ یک کتری آب می‌جوشاندند و در آن برگ‌های تازه‌ی نعناع یا اسطخدوس یا گیاهان معطر دیگر می‌ریختند. همزمان با جوشیدن آب و پیچیدن بخار آن در خانه، عطر بسیار خوشی در فضا منتشر می‌شود که تمام خانه را فرا می‌گیرد. شما هم می‌توانید با افزودن گیاهان مختلف، عطر دلخواهتان را در خانه استنشاق کنید.

عطر را در قوطی نگه دارید

در قوطی‌های شیشه‌ای دردار تکه‌ای چوب دارچین یا دانه‌های معطری همچون هل بیندازید و روی آن آب جوش بریزید. روی در سوراخ‌های ریزی ایجاد کنید که آب به این زودی‌ها حرارت خود را از دست ندهد و عطر دارچین یا هل به مدت طولانی‌تری در خانه بماند. می‌توانید با پیچیدن روبان یا چسباندن گل به ظرف شیشه‌تان، به آن زیبایی بیشتری ببخشید و روی میز بگذاریدش.

خوشبو کردن خانه

سینک را تمیز نگه دارید

گاهی بوی بدی که در خانه می‌پیچد ناشی از نگهداری سطل زباله‌ی درباز در کابینت آشپزخانه است. علاوه بر این سینک هم در صورتی که مرتب شسته نشود، استعداد بو گرفتن دارد. بنابراین اگر احساس می‌کنید با وجود استفاده از خوشبوکننده‌ها خانه هم‌چنان عطر ناخوشایندی دارد، بهتر است به سراغ سینک بروید و آن را با شوینده‌ی خوشبو بشویید. می‌توانید برش‌هایی از لیمو را روی قسمت‌های مختلف سینک بکشید و بگذارید چند دقیقه‌ای بماند. بعد با آب بشویید و سعی کنید همیشه تمیز نگهش دارید.

شمع‌های معطر بچینید

شمع‌هایی در بازار هستند که به نام شمع‌های معطر شناخته می‌شوند و رایحه‌های گوناگونی دارند. این شمع‌‌ها را حتی لازم نیست که روشنشان کنید. چون به خودی خود و بدون روشن کردن هم عطر می‌پراکنند. بهتر است آن‌ها را فقط در یک قسمت از خانه نگذارید و در جاهای مختلف قرار بدهید. پیشنهاد می‌شود از ورودی یا جاکفشی شروع کنید و برای داشتن خانه‌ای خوشبو در هر قسمتی یکی دو شمع داشته باشید.

شمع های معطر

گل‌ها را به داخل خانه بیاورید

اگر در حیاط یا راهرو گل‌های معطری دارید، سعی کنید در یک بخش از خانه که نورگیر است و تهویه‌ی خوبی دارد جایش بدهید. همچنین می‌توانید از گلدان‌هایی که ناسا به عنوان تصفیه‌کننده‌های هوا معرفی کرده است، استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که شرایط نگهداری از گلدان بیرون و داخل خانه متفاوت است و ممکن است گیاه در اثر جابه‌جایی آسیب ببیند.

کیک یا شیرینی بپزید

هیچ عطری صمیمیت عطر کیک و شیرینی خانگی را ندارد. بنابراین گاهی در خانه کیک و شیرینی بپزید. به‌ویژه اگر مهمان دارید، حتما این کار را بکنید. چون به محض ورود به خانه احساس خوبی به مهمان دست می‌دهد. ضمن اینکه خانه‌ی خوشبویی دارید و پذیراییتان کامل می‌شود. حتی اگر فرصت پخت شیرینی ندارید، در یک ماگ مقداری وانیل بریزید و در فر بگذاریدش.

اگر به مطالب دکوراسیون علاقه مند هستید می‎توانید سایر مقاله های موجود در این زمینه را با جستجو در مجله دلتا مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…