چند ترفند برای اتاق خواب کوچک و نقلی

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها داشتن یک اتاق خواب کوچک در یک خانه‌ی جمع ‌وجور می‌تواند، یک نعمت بزرگ باشد. دردسر کمتر برای چیدمان و فضای کمتری که می‌تواند باعث شود تمیز کردن خانه یک دغدغه‌ی بزرگ نباشد.
اتاق خواب با فضای کم

کافی است با دانستن چند نکته در مورد چیدمان اتاق خواب با فضای کم کاری کنید که اتاق خواب کوچک شما دل‌باز و بزرگ به نظر برسد.برای اینکه بدانید چطور می‌توانید از فضای خود بهترین استفاده را بکنید. این مطلب از مجله دلتا را از دست ندهید.

از رنگ‌های روشن و شفاف استفاده کنید

چیدمان فضای کوچک

رنگ سفید یک رنگ کاربردی و همیشگی برای اتاق خواب‌های کوچک است، سفید از اینکه اتاق خواب شما کوچک، فشرده و به اصطلاح قوطی کبریتی دیده شود جلوگیری می‌کند. رنگ سفید یا هر رنگ روشن و شفاف دیگری جای خالی دیوارهای گسترده و پنجره‌های بزرگ را برای شما پر می‌کند.

تخت خواب را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید

رنگ پاستلی

برای اینکه بهترین استفاده را از فضای اتاق خواب خود داشته باشید، بهتر است تخت خواب را کنج اتاق قرار دهید. قرار گرفتن تخت در گوشه‌ی اتاق یک حالت جمع‌وجور و راحت به اتاق خواب شما می‌دهد.

تخت خواب‌های کتیبه‌دار را کنار بگذارید

اتاق خواب کوچک

در اتاق خواب با فضا کم، تخت خواب بزرگ کتیبه‌دار را فراموش کنید و به جای آن از یک تخت خواب جدید ساده اما مدرن استفاده کنید.استفاده از تخت خواب‌های ساده و مینیمال به شما این اجازه را می‌دهد که بالای تخت از تابلوها یا قاب عکس‌های کوچک و جذاب استفاده کنید. چیزی که در دکوراسیون خانه مد روز است.

طرح‌های مینیمال بهترین انتخاب هستند

مینیمال

در چیدمان اتاق خواب کوچک فقط اکسسوری‌ها و لوازم تزیینی محبوب‌تان را نگه دارید و با ساده نگه داشتن تزئینات و استفاده از طرح‌های مینیمال، روی فضای باز بیشتر تمرکز کنید.به جای کمد دیواری‌ها یا کتابخانه‌های بیرون دیوار از قفسه‌هایی استفاده کنید که داخل دیوار کار گذاشته می‌شوند تا فضای بیشتری برای وسایل خود داشته باشید و کمتر چیزی را سر راه قرار بدهید.

از جادوی آینه‌ها استفاده کنید

آینه

قرار دادن یک آینه در برابر پنجره می‌تواند نور طبیعی را دو برابر کند و همین باعث می‌شود اتاق خواب با فضای کم شما بزرگ‌تر و دل‌بازتر دیده شود. بهترین انتخاب، یک آینه‌ی قدی بزرگ است که می‌توانید آن را به سادگی به یکی از دیوارها تکیه دهید.

از فضای زیر تخت خواب استفاده کنید

تخت خواب

اگر به فکر خرید سرویس خواب جدید هستید، تخت خوابی را انتخاب کنید که فضای زیر آن کشو داشته باشد. تخت خواب‌های کشودار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید می‌توانند به شما در ایجاد فضای اضافی کمک کنند.

چیدمان عمودی را انتخاب کنید

 چیدمان عمودی

البته در چیدمان اتاق خواب کوچک این انتخابی نیست که همه بتوانید داشته باشید، اگر از تخت خواب‌هایی که بالای میز کار یا کتابخانه قرار می‌گیرند بدتان نمی‌آید، می‌توانید این ایده را اجرا کنید. سعی کنید از دیوارها تا می‌توانید بهره ببرید و هر چیزی را لایه لایه روی هم قرار دهید.

قفسه‌ها را داخل دیوار ایجاد کنید

کتابخانه

قفسه‌های داخل دیوار وقتی به کارتان می‌آید که بخواهید خانه را بازسازی کنید. این قفسه لازم نیست چندان عمیق باشند؛ فقط تا حدی عمیق که به کارتان بیایند و بتوانید برخی از خرده‌ریزها یا لوازم تزئینی مثل قاب عکس را در آن‌ها جای دهید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…