این بیابان عجیب، داغ‌ترین نقطه زمین است

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در کشور اتیوپی بیابانی هست که شبیه هیچ نقطه‌ای از کره زمین نیست. این بیابان بیشتر به مریخ شباهت دارد. در این بیابان یکی از چالشی‌ترین ماجراجویی‌ها منتظرتان است.
آتشفشان دالول اتیوپی

آتشفشان دالول اتیوپی را گرم‌ترین محدوده‌ کره زمین برای سکونت می‌دانند. بیشتر سطح این بیابان پوشیده از نمک و ماگماهاست. در اطراف دالول چشمه‌های آب گرم زیادی وجود دارد و زمین‌های اطراف را به نقطه‌ای عجیب‌ و‌ غریب تبدیل کرده‌ است. برای آشنایی بیشتر با این مکان مخوف با مجله دلتا همراه باشید.

بیابان های اتیوپی

آتشفشان دالول اتیوپی

آتشفشان دالول در اثر یک فوران در سال ۱۹۲۶ به وجود آمده و با آوردن ماگماها به سطح زمین مناظر منحصربه‌فردی را شکل داده که هیچ شباهتی با زمین ندارد.

این زمین به بیابان آتش‌فشان‌ها و چشمه‌های آب گرم معروف است و بیش‌ترین و بزرگ‌ترین حفره‌های آب گرم جهان را در خود جای داده است. بر روی زمین هم شکاف‌هایی است که گازهای زیرزمینی را به بیرون منتشر می‌کند.

اتیوپی

دالول خطرناک اما زیبا

گدازه‌های گوگرد سیاه که سفت و سخت شده‌اند بعضی از چشمه‌ها را فرا گرفته‌اند و استخرهایی با رنگ‌های آبی و سبز، آب‌های سمی را پنهان کرده‌اند.

یکی از دلایل عجیب و ترسناک بودن بیابان دالول فرورفتگی‌هایی است که رسوبات مواد مذاب مانند نمک، فلزات و … آن‌را پر کرده است.

آتشفشان دالول

بخشی از خطرات این منطقه بخاطر همین نمک‌هایش است. چون نمک‌های دالول ثروت زیادی را به بار می‌آورد. برای همین، خیلی از گروه‌ها و قبایل برای اینکه کنترل این ناحیه را در دست بگیرند همیشه با هم در حال جدال هستند.

دالول خطر و زیبایی را با هم ترکیب کرده است. از یک طرف ماجراجویی بی‌نهایت و از طرف دیگر دریاچه‌های رنگارنگ نمک که چشم‌ها از دیدنشان سیر نمی‌شود.

بیابان داناکیل

حیات در دالول

آتشفشان دالول یکی از کم ارتفاع‌ترین دهانه‌های آتش‌فشانی دنیاست که به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی به هیچ وجه محلی برای سکونت نیست و برای لحظه‌ای حضور در این بیابان باید تمهیدات لازم ایمنی را بسنجید.

آب‌و‌هوای عجیب‌و‌غریب باعث شده تا این ناحیه یکی از دورافتاده‌ترین نقاط دنیا شود. هیچ‌کسی در حوالی این ناحیه زندگی نمی‌کند و تنها راه رفت‌و‌آمد، استفاده از شترها و شترسواری است.

این ناحیه عجیب و اسرارآمیز سرشار از دریاچه‌های آب هیدروترمال است و براساس مطالعات جدید محققان، برخی از نقاط آن عاری از هرگونه حیات هستند.

حیات در دالول

گفتنی است که در بیابان دالول هیچ هتلی برای سکونت مسافران و توریست‌های گردشگری وجود ندارد و باید آب و غذای کافی همراه خود داشته باشید تا زنده بمانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب در این هتل عجیب با زرافه‌ها غذا بخورید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…