دورترین نقطه جهان که می‌توانید در آن‌جا زندگی کنید!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جزیره تریستان دا کونا در جنوب اقیانوس اطلس قرار گرفته این جزیره فاصله بسیار زیادی از سایر مناطق مسکونی دارد و ساحل کیپ تاون که نزدیک‌ترین خشکی محسوب می‌شود ۲۴۳۲ کیلومتر از آن فاصله دارد.
جزیره تریستان

جزیره تریستان دا کونا در جنوب اقیانوس اطلس با ۲۷۲ نفر جمعیت دورترین نقطه مسکونی در دنیا است. ساکنان این جزیره تنها از ۸ نام فامیل استفاده می‌کنند. این جزیره در دهه ۱۸۰۰ میلادی به مستعمرات انگلیس اضافه شده است. این جزیره کوچک فاقد فرودگاه است و در صورتی که تصمیم گرفتید به آنجا سفر کنید، باید بدانید که نزدیک‌ترین خشکی با آن ۲۴۳۲ کیلومتر فاصله دارد. برای آشنایی بیشتر با این جزیره با مجله دلتا همراه باشید.

جزیره تریستان دا کونا کجاست؟

تریستان دا کونا که به اختصار تریستان نامیده می‌شود اسم گروهی از جزایر آتشفشانی و هم‌نام جزیره اصلی و مهم این مجموعه است. تریستان دا کونا دورترین مجمع الجزایر مسکونی در دنیا است.

جزیره تریستان دا کونا

دسترسی به دورترین نقطه مسکونی در دنیا

در سال‌های گذشته کسب عنوان دورترین نقطه مسکونی در دنیا سبب جلب توجه جهان و به خصوص گردشگران ماجراجو به این جزیره شده است. با این حال، دسترسی به جزیره اصلاً و ابدا کار ساده ای نیست زیرا در این جزیره اصلاً فرودگاهی وجود ندارد، اصلاً هتل، اقامتگاه، امکانات و خدمات خاصی برای گردشگران آماده نشده است و از طرفی برای بازدید از جزیره تریستان دا کونا باید مجوز بگیرید. در واقع در صورتی که کسی آن قدر ماجراجو باشد که بخواهد به دورترین نقطه مسکونی زمین برود باید دست کم از یک سال قبل برنامه‌ریزی کند. برای وارد شدن به جزیره باید فرم تقاضا پر کنید، ولی عملا هیچ‌گونه ویزای رسمی وجود ندارد. مسئولین این جزیره باید به یک یکی افرادی که تصمیم وارد شدن به جزیره را دارند اجازه بدهند.

جزیره تریستان جزیره مسکونی

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۴۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۰۴ ق٫ظ

    خوش ب حال این ۲۷۲ نفر

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۵۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…