موج‌های سنگی در استرالیا

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
صخره موج اسم یک سنگ یک تکه و بسیار بزرگ در استرالیا است که به شکل موج‌های سونامی است.
صخره‌های مواج

صخره‌‌ های مواج یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز طبیعی‌اند که در شرق شهر کوچک هایدن در غرب استرالیا قرار گرفته‌اند. نام صخره‌های مواج هایدن استرالیا از شکل خاص‌شان که شبیه به امواج بلند اقیانوسی هستند، گرفته شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با این مکان بیشتر آشنا شوید.

صخره‌های مواج

شکل‌گیری صخره های مواج هایدن

باید به این نکته توجه کرد که فرم خاص صخره های مواج هایدن (Hyden and Wave Rock) در اثر پدیده موج تشکیل نشده‌است، بلکه در اثر فرسایش هوایی که در زیر سطح زمین رخ داده، قبل از اینکه به بیرون نمایان شود، اتفاق افتاده است و نتیجه آن هم شکل دواری است که در بالای صخره‌ها می‌بینید و شما را احتمالا یاد موج دریا می‌اندازد. این امواج از گرانیت تشکیل شده‌اند و ۱۵ متر ارتفاع و ۱۱۰ متر طول دارند.

دیواره‌ای در بالای این صخره‌ها وجود دارد که مثل یک محافظ عمل می‌کند. این دیواره کمک می‌کند تا آب باران در سد ذخیره شود. این دیواره در سال ۱۹۵۱ ساخته شد.

شهر هایدن

بازدید از موج صخره‌ای استرالیا

در محوطه‌ای از سنگ‌های ماقبل تاریخ، قدم زدن روی فرشی از گل‌های وحشی، زیر آسمان آبی روشن، گوش سپردن به پیچش باد در لابه‌لای درختان، تجربه‌ای عالی و بی‌نظیر خواهد بود. با هر قدم از شکل و اندازه این سنگ‌ها که در اثر شرایط آب‌و‌هوایی فرسایش یافته‌اند، متعجب خواهید شد.

در راه رسیدن به منطقه متوجه تغییر کاملا بارز پوشش گیاهی در منطقه می‌شوید. در امتداد جاده از منطقه‌ای با پوشش گیاهی متراکم و جنگلی به سمت فلاتی با پوشش گیاهی بازتر و صحرایی می‌روید و سپس شاهد رویش گل‌های زیبای صحرایی خواهید بود. همچنین در هنگام عبور از جاده‌های این منطقه می‌توانید کانگوروها را تماشا کنید که در میان جاده در حال پریدن هستند.

دیدنی های استرالیا

شهر هایدن و دیدنی‌های آن

شهر هایدن شاید شهر بزرگی نباشد، اما دیدنی‌های آن محدود به صخره‌های موجی هایدن نیست. فرش‌های رنگینی از گل‌های وحشی غرب استرالیا که از ماه سپتامبر تا نوامبر می‌رویند. دیدن پرندگان بومی که تعداد آن‌ها به حدود ۴۰ گونه‌ی خاص و متفاوت می‌رسد، بازدید از پارک وحشی هایدن که در آن کوالا‌های دوست‌داشتنی و تعدادی کانگوروی سفید کمیاب نگهداری می‌شود، بازدید از صخره‌های بومی غار Mulka و…

دیدنی های استرالیا

امکانات اقامتی در شهر کوچک هایدن در استرالیا زیاد است، از متل‌های کوچک و زیبا گرفته تا هتل‌هایی مخصوص بک‌پکر‌ها و کلبه‌های کوچک. علاوه بر این، در این شهر نانوایی‌ها، مغازه‌های اغذیه فروشی، رستوران‌ها و کافه‌های خوبی برای هر ذائقه‌ای وجود دارد.

صخره های دیدنی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با عجایب دیدنی بیشتر، “معماری استون هنج چیست؟” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۷:۳۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۹:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…