درمان گلو درد با داروهای گیاهی

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر عفونت یا التهاب در گلو، موجب درد خواهد شد. غرغره آب نمک رقیق، آب شلغم، جوشانده سیر و نوشیدن چای و عسل از انواع درمان خانگی گلو درد است.
درمان گیاهی گلو درد

درمان خانگی گلو درد

مشکلات و ناراحتی‌های گلو از دسته بیماری‌هایی بوده که خیلی زود برای فرد قابل تشخیص است، هر گونه عفونت یا درد و ناراحتی در ناحیه گلو موجب مشکلاتی در هنگام خوردن غذا، نفس کشیدن، بلعیدن یا در زمان صحبت کردن می‌گردد و از این رو افراد خیلی زود متوجه آن شده و در پی رفع آن با انواع روش‌ها هستند. درمان گیاهی گلو درد در بهبود درد گلو بسیار موثر بوده و می‌تواند در مراحل اولیه این بیماری، عوارض و مشکلات ایجاد شده را کاهش دهد. در ادامه همراه مجله دلتا باشید.

علت گلو درد

معمول‌ترین دلیل گلو درد عفونت‌های ویروسی از قبیل، سرماخوردگی و آنفلوآنزا است. گلودرد ناشی از ویروس را می‌توان با مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی برطرف نمود. به طور کلی درمان‌های گیاهی، نشانه‌های درد، تورم یا ناراحتی را در این نوع گلو درد تسکین می‌دهند.

گلودرد چرکی، نوع کم شیوع‌تر گلودرد بوده و به دلیل عفونت باکتری‌ها ایجاد شده و برای بهبود و معالجه آن نیاز به مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک است.

درمان خانگی گلو درد

علائم گلو درد

  • احساس سوزش و خارش در گلو
  • درد گلو که هنگام خوردن غذا یا قورت دادن آب دهان تشدید می‌شود.
  • خشک شدن دهان و گلو
  • دیدن نقاط سفید (چرک) روی لوزه‌ها و بزرگتر و قرمز شدن لوزه‌ها
  • گرفتگی و خشن شدن صدا

درمان خانگی گلو درد

به طور کلی در گلو دردهای معمولی درمان‌های خانگی بسیار موثر بوده و ۵ تا ۷ روز پس از شروع بیماری درد گلو تسکین می‌یابد. استراحت و رژیم غذایی مناسب، نوشیدن آب ولرم به جای آب سرد، مرطوب کردن هوای اتاق و اجتناب از موارد حساسیت‌زا نظیر مصرف سرخ کردنی‌ها، مصرف غذاهای ترش و تند و استشمام نکردن بوی عطر به بهبود سریع‌تر درد گلو کمک شایانی می‌کند. سایر روش‌های درمان خانگی گلو درد عبارتند از:

غرغره آب نمک رقیق

غرغره آب نمک رقیق به تسکین درد گلو کمک کرده، روزانه ۳ تا ۴ مرتبه بایستی انجام شود. آب نمک تهیه شده لازم است بسیار رقیق بوده چرا که نمک زیاد می‌تواند موجب تحریک و حالت تهوع گردد.

نوشیدن چای و عسل

نوشیدن یک فنجان چای گرم از سریع‌ترین انواع درمان خانگی گلو درد است. چای معمولی که معمولا از دم کردن چای سیاه یا سبز به دست می‌آید، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و جلوی بروز عفونت را نیز بگیرد. برای اینکه تاثیر بیشتری دریافت کنید، به چای خود یک قاشق عسل بیفزایید.

درمان گلو درد

نوشیدن شربت آبلیمو ترش و عسل

نوشیدن این شربت نیز در بهبود درد گلو بسیار موثر بوده، استفاده از آبلیوی تازه به دلیل ویتامین C فراوان نسبت به آبلیموهای صنعتی موثرتر بوده، همچنین لازم به ذکر است که بهتر است عسل در آب ولرم حل شود تا خاصیت درمانی آن بیشتر حفظ گردد.

شربت دارچین + فلفل سیاه + عسل

دارچین و فلفل سیاه دارای خواص ضد التهاب بوده و معجون تهیه شده از این دو ادویه به همراه عسل، خاصیت ضدعفونی کننده داشته و تورم ناشی از التهاب گلو را تسکین می‌دهد.

ریشه شیرین بیان

مکیدن ریشه شیرین بیان و قرار دادن آن در دهان گلو درد را تسکین می‌دهد.

گیاهان دارویی

غرغره آب شلغم و خوردن شلغم و عسل

غرغره کردن آبی که در آن شلغم پخته می‌شود و در آن جوشیده است برای بهبود درد گلو بسیار مفید است. همچنین استفاده از شربت شلغم و عسل نیز برای درمان ناراحتی‌های گلو مانند درد و گرفتگی صدا بسیار مفید است.

۹ دیدگاه

  1. حسین محمدی

    ۲۸ دی ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ق٫ظ

    خیلی خیلی ممنون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۸ دی ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      از همراهی شما دوست عزیز سپاسگزاریم🌹🌹

      پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۸ دی ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۱ در ۳:۲۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۴۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۰:۰۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۴۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…