مکان‌های مرموزی که در گوگل‌مپ نشان داده نمی‌شوند!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگامی که گوگل ارث برای اولین بار در سال 2001 راه اندازی شد، بسیاری از آن به عنوان یک انقلاب یاد کردند.
گوگل ارث

ده‌ها مکان وجود دارد که در گوگل ارث به شکل توده‌ای از پیکسل‌ها یا تصویری تار ظاهر می‌شوند یا اصلا نمی‌توان در این برنامه آن‌ها را پیدا کرد. برخی از این مکان‌ها نه تنها نام دارند بلکه معروف هم هستند، اما برخی دیگر کاملا ناشناخته و مرموز باقی مانده‌اند. در این راستا، در ادامه‌ مجله دلتا جالب‌ترین مکان‌هایی که نمی‌توانید در گوگل ارث ببینید را به شما معرفی می‌کند.

۱. شهر تاریخی بابل در عراق

این شهر در گوگل مپ بیشتر شبیه یک زمین کشاورزی است تا یک شهر باستانی و هیچ جزئیاتی در آن قابل رویت نیست.

گوگل ارث

۲. کاخ سلطنتی ملکه هلند

این کاخ که در بالاترین نقطه شهر آمستردام پایتخت هلند قرار دارد محل زندگی خانواده سلطنتی است و یکی از چندین جایی که گوگل مپ آن را به صورت شطرنجی نشان می‌دهد است.

گوگل ارث

۳. کمیسیون انرژی اتمی و انرژی‌های جایگزین فرانسه

کمیسیون انرژی‌ اتمی و انرژی‌های جایگزین فرانسه به عنوان یکی از موسسات تحقیقاتی برتر جهان شناخته می‌شود. اما فعالیت این کمیسیون به قدری مرموزانه و مخفی است که محل جغرافیایی آن در گوگل ارث به صورت تار دیده می‌شود. جالب‌تر اینکه مقر ساختمان کمیسیون در مرکز کلان‌شهر گرنوبل فرانسه واقع شده است.

گوگل ارث

۴. ساختمان‌های مرموز بروژ

بروژ یکی از دیدنی‌ترین مناطق اروپا به شمار می‌آید. اما یک سری ساختمان در مرکز شهر بلژیک وجود دارد که کاملا در گوگل ارث تار شده‌اند. با این حال در Street View دسترسی به این منطقه وجود دارد و می‌توانید مکانهای دیدنی، محل‌های دوچرخه سواری، کافه های شلوغ، خیابان‌های سنگفرش شده و کوچه‌ها را ببینید.

برخی ساختمان‌های دولتی در این مکان وجود دارند اما به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از این ساختمان‌ها آنقدر خصوصی باشند که توجیه منطقی برای تار کردن تصویر آن‌ها در گوگل ارث وجود داشته باشد. صدها مغازه و خانه دیگر در منطقه وجود دارند که تصویر آن‌ها هم تار شده است.

گوگل ارث

۵. مکان متروکه ۲۲ کیلومتری

یکی از متروکه‌ترین مکان‌های روی کره زمین، جایی است که چیزی جز یخ و پنگوئن در آن وجود ندارد. وسط پوشش یخی قطب جنوب، تقریباً در نیمه راه بین استرالیا و ماداگاسکار، تصویر ۲۲ کیلومتر از یک مکان جغرافیایی تار شده که بسیار مرموز به نظر می‌رسد وجود دارد. گفته می‌شود این قلمرو به استرالیا تعلق دارد. با این حال، روسیه و ایالات متحده امریکا در اراضی مورد ادعای سایر کشورها مراکز تحقیقاتی زیادی ساخته‌اند و در نتیجه به طور قطع نمی‌توان گفت این مکان به کدام کشور تعلق دارد.

مکان متروکه 22 کیلومتری

۶. دفتر مرکزی نیروهای ویژه لهستان

نیازی به فشار آوردن بیش از حد به چشمانتان نیست! همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید دفتر مرکزی نیروهای ویژه لهستان در گوگل ارث تار نشان داده می‌شود و نمی‌توان تصویری واضح از آن داشت. بسیاری از مکان‌هایی که در گوگل ارث تیره و تار شده‌اند تاسیسات نظامی هستند. بنابراین حتی با وجود اینکه این مرکز در حومه کراکوف، یکی از بزرگترین شهرهای لهستان قرار گرفته شما نمی‌توانید آن را در گوگل ارث ببینید.

لهستان

پیشنهاد مطالعه: مطلب قابلیت‌های شگفت‌انگیز ژاکت هوشمند گوگل! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

    عالی بود ولی منطقه ۵۱صحرای نوادای ایالات متحده امریکا رو نگفتید.

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۵۸ ق٫ظ

      سلام و سپاس از همیاری شما.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۵۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  6. فریبا/برگی ازباران/سوته دل ابدی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۲:۳۸ ب٫ظ

    مائده جان بادرودوسپاس اززحماتی که برای هرچه بهترشدن این مجله که من آن را#شهردلتا#نامگذاری وهمه اعضاراشهروندان وهمسایگان وشماعزیزان رامسئولین ومدیران وگردانندگان این شهرنوبنیادمیدانم که همگی بایددست همدیگرراجهت پیشرفت وهمگام شدن باپیشرفت دنیای دانش وزیباترشدن این شهر‌بگیریم وبکوشیم،ازدیدگاه من هرچه بیشتر ازتحقیقات وکشفیات{NASA}مطلب بگذاریدعطش ماراجهت درک وشناخت کیهان وجهان ستاره ووسیارگان،سیاه چاله ها،کهکشانهای بیکران و…سیراب تروگردش درشهردلتارابرایمان جذابترمیکنیدپاینده وپیروزباشید،بدرود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…