حضور کمرنگ خریداران واقعی مسکن دربازار

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

حضور کمرنگ خریداران واقعی مسکن در بازار بسیار مشهود است. به گفته مشاوران املاک تهران طی یکی دو ماه اخیر همزمان با افزایش بی‎رویه قیمت‌های پیشنهادی مالکان و سازندگان ، خریداران مصرفی مسکن نیز به سبب کاهش توان خرید، به مرور از بازار عقب‌نشینی کرده اند.

حضور کمرنگ خریداران واقعی مسکن در بازار

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای‎اقتصاد، مشاوران املاک می‎گویند: خریداران مصرفی همزمان با اوج‌گیری قیمت‌ها، در ابتدا سعی کردند با تغییر منطقه مورد نظر یا انتخاب واحد مسکونی با متراژ  کمتر یا عمر بنای بیشتر ، به خرید خانه اقدام کنند، اما با توجه به افزایش مداوم قیمت‌ها، بخشی از خریداران حتی با تغییر معیارهای خود ، موفق به خرید واحد مسکونی مناسب نشدند.

مشاوران املاک مناطق شهر تهران می‎افزایند: در این میان تعداد اندک باقی مانده از خریداران مصرفی در بازار، گروهی هستند که سررسید دریافت تسهیلات صندوق یکم آنها فرارسیده است و برای جلوگیری از فرصت‌سوزی همچنان در بازار به جست و جو مشغولند.

در عین حال مشاوران املاک همچنان به حضور متقاضیان سرمایه‌ای در بازار ملک اشاره می‌کنند. به گفته آنها این گروه از متقاضیان سرمایه‌ای افرادی هستند که همچنان معتقدند امکان افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار مسکن باز هم وجود دارد.

نکته دیگر که مشاوران املاک درباره ویژگی‌ این روزهای بازار معاملات مسکن می‎گویند بازهم نامتعارف بودن قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان است. به گفته آنها سطح قیمت پیشنهادی در هر یک از مناطق شهر از الگویی خاص پیروی نمی‌کند و به همین سبب ممکن است در بسیاری از مناطق، میانگین قیمت پیشنهادی جدای از  ویژگی‌های متفاوت هر  منطقه، به یکدیگر نزدیک شده باشد.

اوضاع بازار مسکن نشان می‎دهد،در یکی دو ماه اخیر و همزمان با افزایش بی‎رویه قیمت‌های پیشنهادی مالکان و سازندگان ، خریداران واقعی مسکن نیز به سبب کاهش توان خرید خانه مناسب در بازار مسکن ، به مرور  از  بازار معاملات عقب‌نشینی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…