پیش‌خرید و پیش‌فروش خانه؛ خوب یا بد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیش‌خرید و پیش‌فروش خانه؛ خوب یا بد؟ این سوالی است که ممکن تا به حال برای خیلی از افرادی که به‌دنبال صاحب خانه شدن هستند، پیش آمده باشد. پیش‌خرید و پیش‌فروش خانه دو عامل رونق بازار مسکن به شمار می‌روند که طی آن هم خریدار هم فروشنده از معامله سود می‌برند. اما حتی این معامله‌ی پرمنفعت هم خالی از ضرر نیست. اگر قصد دارید خانه‌ای را پیش‌خرید یا پیش‌فروش کنید، لازم است ابتدا محاسن و مزایای آن را بدانید، بعد اقدام کنید.

معایب پیش‌خرید خانه

دانستن معایب خانه الزاما به معنای این نیست که برای خرید دست نگه دارید یا پشیمان شوید. بلکه اطلاع یافتن از چند و چون کار باعث می‌شود که با چشم باز خانه بخرید و در آینده به دردسر نیفتید.

* ممکن است طی معامله فروشنده و خریدار دچار اختلافات زیادی شوند.

* با توجه به اینکه ساخت خانه به اتمام نرسیده است، هنوز اشکالات ساختمان هم آشکار نشده است. بنابراین احتمال می‌رود خریدار بعدا از خرید خانه پشیمان شود.

* گاهی اتفاق می‌افتد که عملیات ساخت ساختمان نیمه‌کاره رها می‌شود و مدیر پروژه فرار می‌کند. در چنین شرایطی عملا پول خریدار از دست رفته است. چون نه خانه‌ی قابل سکونتی به‌دست آورده، نه سرمایه‌اش برگشته است. همچنین فرایند تعقیب مجرم گاهی سال‌ها به طول می‌انجامد و شاید هرگز مجرم فراری دستگیر نشود.

2349277 1 پیش‌خرید و پیش‌فروش خانه؛ خوب یا بد؟

مزایای پیش‌خرید خانه

با وجود معایب پیش‌خرید کردن خانه، بسیاری از کسانی که صاحب خانه شده‌اند از این روش استفاده کرده‌اند. به طور کلی با شناخت معایب این روش، می‌شود از بروز مشکلات پیشگیری کرد و خانه‌دار شد.

* افرادی که برای خرید مسکن پول کافی ندارند، با پیش‌خرید واحدهای مسکونی می‌توانند صاحب خانه شوند.

* خانه‌هایی که پیش‌فروش می‌شوند، در مقایسه با خانه‌های دیگر ارزان‌تر هستند و اصولا به همین دلیل از آن‌ها استقبال می‌شود.

* علاوه بر قیمت پایین، خریدار یک خانه‌ی پیش‌فروش‌شده لازم نیست پول آن را یک‌جا بدهد. بلکه می‌تواند پول خانه را به صورت اقساط بپردازد.

* با توجه به اینکه خانه هنوز در حال ساخت است، خریدار می‌تواند درباره‌ی آن نظر بدهد؛ مثلا می‌تواند مصالح یا کاشی و سرامیکی را پیشنهاد بدهد که دوست دارد یا کیفیت بالاتری دارند. به این شکل می‌توان گفت تقریبا نظارتی بر نحوه‌ی ساخت خانه‌ی خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…