روش‌های ساده پس‌انداز برای خرید خانه

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

روش‌های ساده پس‌انداز برای خرید خانه را همه بلد نیستند. برای خرید خانه یا باید پول نقد داشته باشید یا پس‌اندازی معقول برای اخذ وام. با توجه به هزینه‌ی بالای زندگی و درآمدهای معمولی، بعضی افراد دیگر قید خانه‌دار شدن را زده‌اند. البته که  تا حدی حق دارند. اما با آموختن روش‌های پس‌انداز و به‌کار بستنشان می‌شود از هزینه‌هایی که فکرش را هم نمی‌کنید، کاست و پولی کنار گذاشت. برای پس‌انداز لازم است یک‌سری نکات ساده را که تاثیر شگفتی بر زندگیتان خواهد گذاشت، رعایت کنید. انضباط فکری و عملی داشته باشید و یادتان باشد نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

پس‌انداز خرید خانه

روش‌های پس‌انداز از راه تلفن

خوب یا بد تلفن همیشه و در هر حالی همراهمان است. پس بهتر است از آن استفاده‌ی بهینه کنیم و برای پس‌انداز کردن به کار ببریمش.

 

* نرم‌افزارهایی مثل Fudget و Level Money و Mint و Penny  و Wally را از گوگل پلی دانلود کنید و هزینه‌های روزانه‌تان را آن‌جا ثبت کنید. این کار باعث می‌شود لیستی از هزینه‌هایتان داشته باشید و بتوانید با دقت حساب و کتاب کنید.

* از فروشگاه‌های آنلاین خرید کنید. در حال حاضر نرم‌افزارها و وبسایت‌هایی هستند که کالاهای دست دوم می‌فروشند. اگر ضرورتی ندارد که کالای مورد نیازتان نو باشد، می‌توانید سراغ کالاهای دست دوم بروید و پول کمتری بپردازید.

* از حراجی‌های آنلاین خرید کنید و حواستان به اطلاعیه‌های تخفیف‌ها باشد. این قبیل وبسایت‌ها معمولا خبرنامه‌ای برای اطلاع‌رسانی دارند؛ در خبرنامه عضو شوید تا تخفیف را از دست ندهید.

* برای ورزش به‌جای باشگاه رفتن می‌توانید از یوتوب ویدئوی ورزش‌های محبوبتان را دانلود کنید و در خانه ورزش کنید. با این کار هزینه‌ی ماهانه‌ی ورزش‌هایی مثل ایروبیک یا زومبا و سایر تمرینات بدنسازی را پس‌انداز کنید.

پس‌انداز خرید خانه

روش‌های پس‌انداز بیرون از خانه

وقتی بیرون از خانه هستیم، کنترل هزینه‌ها قدری سخت‌تر می‌شود. چون چشم هر چه ببیند، دل می‌خواهد.

* تا وقتی که می‌توانید جنس ارزان بخرید، سراغ نمونه‌های گران‌قیمت نروید. برندها را فراموش کنید. کالاهای باکیفیت و ارزان‌تر تهیه کنید.

* شاید چندان به‌چشم نیاید، اما مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی معمولا خرج زیادی برمی‌دارند. سراغ مارک‌های ارزان‌تر بروید. می‌توانید آن‌ها را هم به صورت عمده بخرید تا ارزان‌تر تمام شوند.

* در برابر خواسته‌هایتان مقاومت کنید. اگر در بازار کالایی را دیدید که به آن نیازی ندارید، بر وسوسه‌‌تان غلبه کنید و نخرید. صبوری را تمرین کنید و به هدف بزرگتان بیندیشید.

* یکی از تمرینات صبوری و نخریدن این است که کار امروز را به فردا بیفکنید. یعنی اگر در لحظه خواستید چیزی بخرید، دست نگه دارید و یک روز دیگر مراجعه کنید. در این فاصله فرصت کافی دارید خودتان را منصرف کنید.

* عضو کتابخانه‌ی عمومی شوید و دیگر کتاب نخرید. کتاب‌های الکترونیکی را هم به نصف قیمت کتاب کاغذی می‌شود خریداری کرد.

* از روی لیست مایحتاج به فروشگاه بروید تا چیزی را که نیاز ندارید، نخرید.

پس‌انداز خرید خانه

روش‌های پس‌انداز در خانه

با اعضای خانواده مشورت کنید و روش‌های تازه‌ی صرفه‌جویی و پس‌انداز را با آن‌ها در میان بگذارید.

* به بالغ درونتان بسپارید تا در مصرف انرژی به شما تذکر بدهد. فقط چراغ محلی را روشن بگذارید که در آن حضور دارید. بقیه‌ی لامپ‌ها را خاموش کنید. شیر آب را باز نگذارید. حتی شیر آب را کامل باز نکنید. در سر ما و گرما مراقب اتلاف انرژی باشید. در و پنجره‌ها را باز نگذارید.

* غذا خوردن بیرون از خانه و کافی‌شاپ رفتن را به حداقل برسانید. به ساندویچ‌ برگردید؛ هر شب برای فردا غذاهای ساده یا ساندویچ درست کنید. فلاسک‌های کوچک قابل حمل بخرید یا در منزل قهوه درست کنید.

* تعمیر لوازم خانه را یاد بگیرید. برای این کار از دوست یا آشنایی کمک بگیرید و بخواهید به شما آموزش بدهند. همچنین می‌توانید به یوتوب مراجعه کنید و ویدئوهای آموزشی را ببینید. اگر موفق شوید از این راه پول زیادی را پس‌انداز خواهید کرد.

پس‌انداز خرید خانه

پس‌انداز در تفریح

برای تفریح کردن ده‌ها راه هست و می‌شود از راه‌های کم‌خرج‌تری خوش‌ گذراند.

* قرار ملاقات‌های دوستانه را در جاهایی غیر از کافه و رستوران بگذارید. به پارک بروید. ناهار را در خانه میل کنید و برای بستنی بیرون بروید. تابستان‌ها می‌توانید به پیک‌نیک‌های ساده بروید. زمستان‌ها هم در خانه یکدیگر را ملاقات کنید.

* در دورهمی‌ها مهمان نکنید و مهمان کسی نشوید؛ رسم خوشایند پرداخت دنگ را باب کنید.

* اگر مهمانی می‌گیرید، به پخت تنها یک نوع غذا رضایت بدهید. ضمنا می‌توانید از مهمان‌هایتان بخواهید غذای خود را همراهشان بیاورند. خودتان هم وقتی به مهمانی می‌روید، غذایتان را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…