اتاق بدون پنجره را چگونه دکوراسیون کنیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
منازلی وجود دارند که برخی از اتاق‌های شان پنجره ندارد، از این رو کسانی که از این گونه اتاق‌ها بهره می‌برند، از نعمت نور طبیعی خورشید محروم هستند. حال اولین سوالی که پیش می‌آید، این است با کم نوری اینگونه اتاق‌ها چه باید کرد
چیدمان اتاق خواب

شاید اگر اتاق خواب تان پنجره داشت هیچوقت به اهیمت وجود آن پی نمی‌بردید ولی الان که اتاق خواب تان پنجره ندارد تازه به کارآیی و اهمیت آن پی می‌برید، نبود پنجره در هر‌بخش از منزل شما را از داشتن نور طبیعی و فضای باز محروم می‌کند اما نگران نباشید با ترفندهایی که در این بخش از مجله دلتا با چیدمان اتاق خواب آشنا می‌شوید، که  می‌توانید اتاق خواب بدون پنجره را طوری طراحی و دکوراسیون کنید که دلباز و روشن تر به نظر برسد.

استفاده از رنگ‌های روشن

پنجره اتاق خواب

همان طور که می‌دانید، انتخاب یک رنگ برای اتاق می‌تواند مهمترین مورد باشد. البته این در حالی است که شما از نور طبیعی بهره مند باشید. اما اگر اتاق شما دارای پنجره نباشد، انتخاب رنگ مناسب بی شک مهمترین گزینه برای اتاق‌های کم نور و بی پنجره است. زیرا انتخاب رنگ نامناسب می‌تواند چهره اتاق‌ها را دگرگون کند. پس در هنگام انتخاب رنگ برای اتاق خود شرایط اتاق را حتما در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید، رنگ‌های روشن، براق و نیمه گرم بیشترین انعکاس ممکن را دارند. هر چند لایه نازکی از آن روی دیوار کشیده شده باشد. چنین رنگ‌هایی می‌توانند برای اتاق‌های بدون پنجره بسیار مناسب باشند.

استفاده از آینه‌های بزرگ

اولین و موثرترین کار در چیدمان اتاق خواب بدون پنجره قرار دادن یک آینه بزرگ است، آینه‌ها به این دلیل که نور را بازتاب می‌دهند باعث عمق دادن به اتاق و در نهایت روشن تر شدن آن می‌شوند.آینه کاری

ترفندهای دکوراسیون اتاق بی پنجره 

در اتاق خواب‌هایی که پنجره ندارند باید برای دیوارها و سقف از رنگ‌های روشن استفاده کنید، اگر کاغذ دیواری استفاده می‌کنید باید طرح‌های ساده با رنگ‌های روشن انتخاب کنید. رنگ‌هایی مانند سفید، کرمی، صورتی ملایم و… مناسب هستند اما سعی کنید سقف حتما رنگ سفید داشته باشد.

نورپردازی

 استفاده از مبلمان رنگ روشن

شاید دیوارها تنها چیزی باشد که برای روشن کردن نمای داخلی باید در نظر بگیریم. اما وسایلی که درون اتاق‌های بدون پنجره قرار می‌گیرند نیز می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به طور مثال وقتی شما از مبل‌ها با رنگ‌های روشن استفاده می‌کنید، چون خاصیت بازتاب رنگ روشن بیشتر از سایر رنگ‌ها است، از این رو می‌تواند جلوه زیبایی به اتاق بدون پنجره تان بدهد. شیشه‌ها، سنگ مرمره تیره، جلا نیکلی، و اکرلیک شفاف و حتی یک میز قهوهای می‌تواند جلوه خاصی به یک اتاق بدهد و حس اینکه درون اتاق هوا جریان دارد را زنده کنند اما در حد امکان در اتاق‌های کم نور از وسایل تیره استفاده نکنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۵۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…