توقف صدور جواز ساخت به ساختمان‌های ۱۱ طبقه به بالا

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

توقف جواز ساخت به ساختمان‌های ۱۱ طبقه به بالا در پایتخت مصوبه تازه شهرداری تهران است. شهرداری تهران صدور مجوز ساخت برای ساختمان‎های بیش از ۱۱ طبقه  به ویژه در منطقه ۲۲ را متوقف کرده است.

معاون برنامه‌ریزی شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ، در نشست خبری همایش سیاست های توسعه مسکن با بیان  اهمیت مسکن به عنوان کالای مصرفی و سرمایه‌ای و یک دارایی مهم برای مردم، گفت: نوسان‎های اقتصادی ایجاد شده در کشور بطور طبیعی در بازار مسکن و افزایش قیمت آن نقشی موثر داشته است .

توقف جواز کسب به ساختمانهای بیش از 11 طبقه

به گزارش مجله دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‎اله میرزایی با اشاره به افزایش تسهیلات خرید مسکن گفت: بانک مسکن  سعی می‌کند از محل منابع داخلی خود تسهیلات خرید  و یا ساخت مسکن را تأمین کند.

میرزایی، افزود: نقدینگی و تورمی که در سالهای گذشته به سبب طرح مسکن‎مهر ایجاد شده هنوز جبران نشده است و به همین سبب دولت سعی می‌کند تامین مالی بخش مسکن را از طریق پس‌اندازهای مردم مانند صندوق مسکن یکم تخصیص دهد.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینکه جواز ساخت برای واحدهای ۱۱ طبقه به بالا به ویژه در منطقه ۲۲ متوقف شده تصریح کرد: فروش تراکم از سوی شهرداری‌ها بسیار محدود شده است اما، بسیاری از پروژه‌های تهران از سوی شهرداری‌ها در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده  و اجرای بازآفرینی شهری در حال اجراست.

میرزایی به موضوع اجرایی شدن سامانه ملی املاک و اسکان از سوی شهرداری‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران از محورهای اصلی در حوزه فضایی و کاربردی هوشمند ‎سازی شهر است افزود: بخشی مهم از این سامانه از جمله تکمیل اطلاعات و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید:

روند طولانی صدور پروانه ساختمانی

ایست سازندگان در ایستگاه صدور پروانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…