ارسال اولین ماهواره ۶G آزمایشی به مدار زمین توسط چین

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چین اولین ماهواره 6G آزمایشی خود را روانه مدار زمین کرد. این در حالی است که برخی از کشورها هنوز به شبکه 5G دسترسی پیدا نکرده اند.
ماهواره 6G

چین اولین کشوری است که توانسته ماهواره ۶G آزمایشی خود را روانه مدار زمین کند. البته مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا این فناوری به طور عملی مورد استفاده قرار گیرد. غیر از چین چند شرکت دیگر نیز برای دستیابی به شبکه ۶G فعالیت می کنند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره اینترنت شبکه ۶G چین بخوانید.

SGDC ارسال اولین ماهواره 6G آزمایشی به مدار زمین توسط چین

دانشگاه علم و فناوری الکترونیک چین اعلام کرده است ماهواره ۶G آزمایشی این کشور توسط راکت Long March 6 به فضا پرتاب شده و بودجه آن نیز توسط مراکز آموزشی مهم کشور و سازمان هوافضا National Star تامین شده است. این ماهواره آزمایشی از استان شانشی و از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan به فضا ارسال شد.

هدف از ارسال ماهواره نیز حمل محموله ارتباطی و انجام آزمایش های بار تراهرتز برای ارتباط فرستنده و گیرنده خواهد بود. یکی از اساتید دانشگاه در مورد ارسال ماهواره و هدف از ارسال آن گفته است: این ماهواره ۷۰ کیلوگرمی قرار است به عنوان اولین تایید فنی ارتباطات تراهرتز در فضا شناخته شود.

در پیامی که دانشگاه در مورد عملکرد ماهواره منتشر کرده ، قابلیت ها و مشاهده از راه دور و نظارت روی فجایع طبیعی نیز اشاره شده است. ارتباطات تراهرتز برای توسعه شبکه ۶G به عنوان یک فناوری کلیدی محسوب خواهد شد و سرعت آن نیز بسیار بالا است.

احتمالاً شبکه ۶G ده برابر سرعت بالاتری نسبت به شبکه ۵G خواهد داشت. این در حالی است که بسیاری از کشورهای مختلف جهان استفاده از تجهیزات ۵G چینی را مطلقاً ممنوع اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: ناسا خود را برای بازگشت به ماه در سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند و از همین حالا در فکر پیاده‌سازی زیر ساختی قابل اتکا برای شبکه ۴G با همکاری نوکیا در آنجا است. برای مطالعه بیشتر مطلب «نوکیا و ناسا ماه را به شبکه ۴G LTE مجهز می‌کنند» را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۰:۵۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…